C
Cronis
Är på jakt efter en ny sadel då inget verkar passa. Har nu en äldre stubben, (32 i bom), men de äldre är smalare än dagens så den är smalare än en 32:a man köper i butik idag.
Iaf, den passar inte. Och jag sitter inte alls bra i den. Hamnar i stolsits, men den är rätt skön.
Har en Stubben Lancelot
men den är oxå för smal, så den passar inte heller. Och den är svår att hitta begagnad. Annars ligger den super, har ridit med den 2 gånger, och den är en bomvidd för litet, eller om det är shabraket som är för tjockt
Nåja, vad kan (utifrån en bild) passa denna häst?
Jag behöver en 18" och vill ha en sadel med halvdjupt fyrkantigt bakvalv, (sadel á lá Stubben Lancelot, men finns det nån likvärdig i lite billigare prisklass så tackar jag).
Hästen kräver en vid/x-vid-bom beroende på märke.
Hur är Globus sadlarna i bommen? Vilka hästar passar dom?
Jag har Globus sadlar hemma, å dom är jätte sköna, å bra kvalité, men vilka ryggar passar dom?
Har tyvärr inga andra ryggbilder.
http://hem.bredband.net/onkel/hage.JPG
en annan bild, här ser man lite mera hur omusklad i ryggen han är, och runt manken.
Han har säkert haft en dålig sadel innan (jag har bara haft honom i 4 veckor å letat sadel hela tiden), som varit för trång, som tryckt över manke så han har inte kunnat muskla sig där. Lika så över rygg.
Iaf, den passar inte. Och jag sitter inte alls bra i den. Hamnar i stolsits, men den är rätt skön.
Har en Stubben Lancelot
Nåja, vad kan (utifrån en bild) passa denna häst?
Jag behöver en 18" och vill ha en sadel med halvdjupt fyrkantigt bakvalv, (sadel á lá Stubben Lancelot, men finns det nån likvärdig i lite billigare prisklass så tackar jag).
Hästen kräver en vid/x-vid-bom beroende på märke.
Hur är Globus sadlarna i bommen? Vilka hästar passar dom?
Jag har Globus sadlar hemma, å dom är jätte sköna, å bra kvalité, men vilka ryggar passar dom?
Har tyvärr inga andra ryggbilder.
http://hem.bredband.net/onkel/hage.JPG
en annan bild, här ser man lite mera hur omusklad i ryggen han är, och runt manken.
Han har säkert haft en dålig sadel innan (jag har bara haft honom i 4 veckor å letat sadel hela tiden), som varit för trång, som tryckt över manke så han har inte kunnat muskla sig där. Lika så över rygg.
Senast ändrad av en moderator: