Sadel till haflinger ??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havannath
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 450
H

Havannath

Hej! :)
Eftersom bommen i min SG jumping som följde med min haflinger när jag köpte henne för ca ett år sen har gett vika behöver jag nu en ny sadel. Hon behöver vid bom, och det ska vara en allroundsadel i 16-17 tum. Så jag undrar ifall ni har några tips på märken som inte kostar över 4000-5000 kr (gärna begagnade) som skulle kunna passa en haflinger. Har fått tips om Lemetex - the stylist och Santa Cruz Jean Luc, men har inte hittat någon än.

Tacksam för svar!
Mvh Nathalie

Sv: Sadel till haflinger ??

Har en Haflinger här hemma som ser väldisk rastypisk ut i kroppen-Thorowgood ligger perfekt på henne.

Den är i syntet, men lätt att hålla ren, billig, lätt, prisvärd. Även utbytbart kopparjärn.

Men det är relativt rak i bommen

Har en Haflinger här hemma som ser väldisk rastypisk ut i kroppen-Thorowgood ligger perfekt på henne.

Den är i syntet, men lätt att hålla ren, billig, lätt, prisvärd. Även utbytbart kopparjärn.

Men det är relativt rak i bommen

Tack! Är det något som du tror håller i några år? Min var också väldigt billig, men den höll ju inte särskilt länge, 1-2 år bara. Vill ha en relativt billig sadel som håller! :banana:

Det kan jag inte svara på då jag haft min sadel i 3-4månader bara tror jag. Än sålänge är den helt i nyskick och allt är fint på den iaf. Så långt är jag nöjd;)

Glömde
Thorowgood T4-Låg manke heter den:) När man köper den står det faktiskt "Thorowgood T4 Haflinger";) Det upptäckte jag i kassan:o

Men tycker absolut det kan vara värt att prova på din, fast du får gärna lägga in en bild på din?:idea:

Thorowgood Griffin-sadlarna är väldigt bra sadlar av hög kvalitet. Det finns många begagnade också. Jag köpte min, utan de utbytbara koppjärnen, men i väldigt fint begagnat skick för 1700 kr...

Här kan man läsa mer om sadlarna:
http://www.thorowgood.com/index.html

Alla modeller finns inte i Sverige, men man kan ju alltid beställa från utlandet om man vill!

Liknande trådar

Utrustning Vår arab har hos oss gått med en äldre Morris &Nolan sadel (allround/hopp) 15/32 med u-format koppjärn. Den passar perfekt och är säkert...
Svar
0
· Visningar
686
Senast: Aifos
·
Utrustning Nu behöver jag er Hjälp Här inne. Försöker hitta en sadel till hästen men verkar svårt. Om jag förstått rätt så behöver han en sadel med...
Svar
1
· Visningar
592
Senast: Elma_vip
·
Utrustning Jag är på jakt efter en sadel till min unghäst som snart ska ridas in. Sadelutprovare kommer att anlitas, men jag vill gärna ha lånat...
Svar
0
· Visningar
2 327
Senast: ylvalill
·
Utrustning Hej! Jag tar tacksamt emot tips på hoppsadel som kan passa min häst. Jag rider huvudsakligen dressyr men vill ha en hoppsadel för...
Svar
0
· Visningar
683

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka