cactuspower
Trådstartare
Har varit med min farbrors sambo nu och kikat på en häst åt henne och nu är det så gott som bestämt
- hon ska till 99,9% om hästen går igenom besiktningen, ha den.
Det är en nordis, ganska bred över ryggen - men vilken nordis är inte det
och så har hon ganska lite manke också. Men förslag på sadlar - vad har ni till era nordisar?
Menar inte att man ska dra alla hästar över en kam, men man måste ju börja i någon ände och hitta lite alternativ.. hon hade nu en wintec cair allround som Hon får köpa med för 3000:- då var den komplett med nån vojlock, stigbyglar och stigläder, en sadelgjord. Men jag tänkte i ärlighetens namn exakt på om den låg hundra bra på hästen
. Dock får vi låna med oss den till hästen vid köp i början, även om vi ska köpa en annan sadel till henne sen. Därav vill jag ha lite alternativ "uti fall att..."
Sedan så är ju detta en Cairsadel, men hur är det med dessa egentligen? Hur pass bra anpassar de sig efter hästens rygg? Skillnad mot de traditonellt ullstoppade? För och nackdelar?
Det är en nordis, ganska bred över ryggen - men vilken nordis är inte det
Menar inte att man ska dra alla hästar över en kam, men man måste ju börja i någon ände och hitta lite alternativ.. hon hade nu en wintec cair allround som Hon får köpa med för 3000:- då var den komplett med nån vojlock, stigbyglar och stigläder, en sadelgjord. Men jag tänkte i ärlighetens namn exakt på om den låg hundra bra på hästen
Sedan så är ju detta en Cairsadel, men hur är det med dessa egentligen? Hur pass bra anpassar de sig efter hästens rygg? Skillnad mot de traditonellt ullstoppade? För och nackdelar?