Nemo

Trådstartare
Har en sadel som jag funderar på att sälja, men nu är det så att jag inte vet vad det är för märke... (Följde pållen). Det är ett skrivstils- L på kåpan, det är det enda märket. Tänkte ifall den hette något ;) Någon som känner igen det?

Sv: Sadel...

Hej! :)
Jag har också en sådan, så jag är också intresserad av att få veta vad det är för sadel? :confused:
Det var någon som hade teorin om att det var en Lewasadel, någon som vet?
Mvh. Camilla

Nej, Lewa sadeln står det Lewa på :D (i alla fall på min gammla)

Det är en sadel som heter"lex" och det är ett indiskt märke. Vet ej om de är så bra kvalitet, men man har kunnat köpa dem på Ingdams för några år sedan

Min kompis hade en sån för många år sedan. Hon sa att det var en lewa, och jag har aldrig hört någon annan säga emot, så jag hade också tippat på att det är en lewa.

på min lewa sadel finns inget sådant L.. det står helt enkelt Lewa på den! ;)

Nemo skrev:
Har en sadel som jag funderar på att sälja, men nu är det så att jag inte vet vad det är för märke... (Följde pållen). Det är ett skrivstils- L på kåpan, det är det enda märket. Tänkte ifall den hette något ;) Någon som känner igen det?
Vi köpte en sån sadel av en sadelmakare i närheten 96 eller 97 som extrasadel till unghästar, var ganska billig, ca 2500 kr då, lånade sen ut den till en kompis som har använt den dagligen sen dess, jag såg den sadeln förra veckan, och den var fortfarande snygg, enda negativa var att det svarta lädret börjat övergå i nån grön kulör...
så vare sig den var en indisk sadel eller inte så kan man inte klaga på kvaliteten, har använts en hel del i hoppning och debutant fälttävlan, och passar bra till båda hennes hästar.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Utrustning Är det någon som har koll på Källqvists Genesis sadel med utbytbart koppjärn -->allround mot hopp skulle jag gissa att det är? Är det en...
Svar
7
· Visningar
668
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 008
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?