• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare aprillan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 210
A

aprillan

Har en fundering över min dressyrsadel! Enligt vad jag har hört så går det inte att ända bomvidden på den. Men har ändå hört att det går i allafall, med ett speciellt verktyg. Kan det stämma?
Sadel är en Piab elegance classic redline.

Sv: sadel

åk till en sadelmakare med den så får du ju svar direkt.

Sv: sadel

Jag har också hört att det går att ändra bomvidden på just piab redline.

Jag tror att man behöver ett speciellt verktyg percis som du säger, det är nog inte en modell man värmer om (som tex. prestige)

Frågan är om en sadelmakare har just detta verktyg? Jag tror det är något speciellt som inte är "universal" utan något som sadelfabriken gör.. såg en annons för länge sen där en sadel såldes med en typ verktygslåda som man kunde ändra just den bommen med. frågan är om detta följde med alla nya piabsadlar eller om det är något man köper/köpte till.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 239
Senast: MiniLi
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 011
Senast: Tora
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är... 2
Svar
39
· Visningar
4 205
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 975
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka