sadelbom o gradantal amerigo mm

skorpannorpan

Trådstartare
Har letat över just min fråga på buke men kan inte hitta, hoppas någon kan hjälpa!

Hur många grader ligger en dressyr amerigo DJ +2 på? Jag håller på att reda ut för mig själv lite kring sadelproblem å likandande. Innan hade hon en 2010 Morris and nolan 16,5 tums sadel bomvidd 32, jag funderar lite på gradantal och möjligheten att hon faktiskt breddat sig ur den.... när jag provsde ut amerigon hade hon en +2,5 som låg bra, men en +2 beställdes för att stoppningen skulle forma sig då provsadeln var gammal å ej omstoppad på länge. det snurrar lite i mitt huvud.... vad ska jag anta hon har för grader? När hon hoppar har hon en pessoa legacy xp3 som är mw nu men den passar inte så jag har beställt ett koppjärn som heter w, grönt tror jag. Som sagt så snurrar det i huvudet, kan vara det långa arbetspasset eller att jag helt enkelt inte får ihop graderna som jag läser i buke å försöker få in på hur allt går ihop med min dam.

Snälla hjälp.. om ni förstår mitt svammel! :confused:

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle behöva lite hjälp, eller kanske snarare lite åsikter då det lär gå isär. Jag rider dagligen i dressyrsadeln men min häst...
Svar
0
· Visningar
1 088

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka