Sadeldjungeln

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare belzebub
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 688
B

belzebub

Så var det dags att börja leta ny sadel igen då... På hästen passar M&N bomvidd 32 bra, men efter att ha tittat runt så har jag insett att dessa inte är så lätta att hitta begade och jag har inte råd att köpa loss en sprillans ny sadel just för tillfället.

Finns det något märke som är uppbyggd ungefär likadant som en M&N? Hästen har rel. kort rygg som är väldigt rak och välmarkerad manke. Tips mottages tacksamt så jag vet i vilken ände jag kan tänkas börja pröva mig fram...

Sv: Sadeldjungeln

Det finns många sadlar som har ganska lika form som den Du provat. Om hästen har kort rygg bör Du granska hur långt sadeln ligger an. Sadeln bör enlig min mening inte ligga an mot länden.
Albion kan Du få utan någon kilbossa. Detta gör att den blir något kortare vilket då kan vara bra just för Din häst.

Liknande trådar

Utrustning *suck* Då är vi tillbaka i sadelträsket igen. Jag får acceptera att vår nuvarande sadel kanske inte är den bästa lösningen för oss och... 2
Svar
23
· Visningar
3 056
Senast: caballus
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 997
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Behöver lite hjälp att spåna dressyrsadlar till min lilla häst. En liten häst, ca 160 hög och ganska kort (ligger på ca 140 i täcken)...
Svar
6
· Visningar
990
Senast: aida
·
Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
4 004
Senast: Barrel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka