Sadelfråga.

Novelette

Trådstartare
Hej!
Har en 2åring som jag tagit hem en Wintec åt och provat och som jag är helnöjd med.
Men så upptäckte jag att det ju finns en del sådana begagnade och eftersom det är hästens första egna sadel så vill man ju inte lägga ner alltför mkt pengar...visserligen är inte allround modellen så dyr ny heller men kan man få ner priset och få samma vara så är ju valet lätt...

Men iaf...jag undrar...hur mkt skiljer sig cair(som jag har provat) mot traditionell stoppning gällande passform. Och då tänker jag på att jag har hittat lite sadlar på nätet men då har de varit ullstoppade istället för cair...kan jag ändå förvänta mig att den skall passa som de luftstoppade?

Liknande trådar

T
Utrustning Håller på och letar sadel till min 6-åring nu när jag ska sätta igång henne. Men vet inte riktigt vad som kan passa på henne. Har...
Svar
5
· Visningar
1 217
Senast: pulkaskurk
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
661 605
Senast: caballus
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula... 2
Svar
23
· Visningar
4 988
Utrustning behöver hjälp att bestämma vilken vid min pålle troligevis har på sadel:angel: ska dra hela historien då. har en liten islandshäst på... 2
Svar
20
· Visningar
1 979
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka