Sadelfråga.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare bussig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 898
B

bussig

Har en riktig padda till häst. Sv halvblod. Hon är både extremt bred och lite svankig i ryggen. (17 år) Vad ska jag söka efter för sadel till henne ?( begagnad) har idag en illapassande sadel. Hon tycker det är så roligt att få komma med ut på ridtur. Finns det någon sadel som kan passa henne ?

Sv: Sadelfråga.

Du har ingen bild på henne?

Prestige, Jaguar, Dominus, Harry Dabbs, Amerigo, vissa Stubben, Sigma och vissa Griffintyper passar lite svankigare rygg. (det finns ju självklart fler märken också, men jag tog bara några nu)

Fast om hästen är riktigt bred hade inte jag rekommenderat County.... Har bomvinkel för en County i XW här... 96 grader bara...

Nä... och en vid bom är bara 89 grader...
Men en kompis har precis varit och kollat på en XXW (specialbeställd) och den var tydligen hur bred som helst! Den hästen som provade den brukade ha minst 34 på M&N och HdR och den här var så bred att den slog ner i manken....
Helskumt att det kan vara en sån stor skillnad......

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
663
Senast: skiesabove
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
539
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Akvarietråden V
  • Kattmat i mousse-form