Sadelfrågor?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare thatshot27
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 755
T

thatshot27

Igår när jag red ute i paddocken så hade jag först en tjock jacka på mig, sen tog jag av mig den och plötsligt så känndes sadeln "för stor?" balansen rubbades helt och hållet och jag började halka som bara den.

Kan en sadel vara för stor eller har det helt o hållet med mig att göra?

alltså balansen var bättre med tjock jacka än utan då jag helt plötsligt blev mindra på sadeln?:mad:

Sv: Sadelfrågor?

Visst kan sadeln vara för stor...

Men egentligen ska man vara så pass balanserad och stark i sitsen att man kan hålla sig framme även i en för stor sadel.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
686
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 208
Senast: super
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 255
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 736

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka