Sadelgjord med liten platta

Elo

Trådstartare
Skulle vilja sätta magplatta på min Fröken, nu när hon börjat hoppa på gräs. Dock är hon väldigt känslig och sätter man på en magplatta av 'vanlig' storlek sparkar hon bakut istället för att galoppera. Skulle därför vilja ha förslag på gjordar med en mindre platta.

Finns det ens?
 
Skulle vilja sätta magplatta på min Fröken, nu när hon börjat hoppa på gräs. Dock är hon väldigt känslig och sätter man på en magplatta av 'vanlig' storlek sparkar hon bakut istället för att galoppera. Skulle därför vilja ha förslag på gjordar med en mindre platta.

Finns det ens?
Det finns ju anatomiska gjordar som är lite extra breda på mitten bara, kanske prova en sådan? Vet egentligen inte om den hjälper mot islag, men värt att prova?
 
Skulle vilja sätta magplatta på min Fröken, nu när hon börjat hoppa på gräs. Dock är hon väldigt känslig och sätter man på en magplatta av 'vanlig' storlek sparkar hon bakut istället för att galoppera. Skulle därför vilja ha förslag på gjordar med en mindre platta.

Finns det ens?

Jag har en sadelgjord från wintec cair som har en liten platta, men den kanske är för liten?
 

Liknande trådar

Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 105
Senast: JennyLz
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 920
Senast: kolblakkur
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 885
Senast: valy
·
Hundavel & Ras Jag har en sheltie, och sheltie är "min ras" sedan årtionden. Det jag gillar är storleken och att de är alerta och lättlärda. Men jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 619
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp