sadelhjälp!

M

mellie85

jag är ute efter en hoppsadel till hästen men är inte så duktig på att se vilken modell som passar bäst.
meningen är att vi ska åka till en sadelutprovare nästa vecka och kolla upp det men vore bra och veta redan nu vad ni kan ha för tips.
hästen är ett ganska typiskt fullblod dvs smal och något överbyggd. han har normal längd på ryggen och varken rak eller böjd rygg,alltså nått mittemellan:grin:. Fast som sagt jag är inte så duktig på detta så inte säkert ni tycker det.
jag har kollat runt lite på prestige versailles och lite på stubben sadlarna, har även haft en kieffer norbert koof FL med smal bom på prov men den övertygade mig inte.
jag är ute efter en kvalitetssadel och vill helst inte betala mer än 12000 begagnad.

hans rygg
DSC03658.jpg


med kieffern på:

DSC03657.jpg

inte så bra bilder men men...
 
Sv: sadelhjälp!

Jeremy Rudge, Frank Baines, Crown, Albion, är sadelmärken som funkat på mitt fullblod.
Bra sadlar som går att hitta runt 10 000kr begagnade
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 195
Utrustning Funderar på att skaffa ny hoppsadel, men jag känner att jag blir gråhårig bara av att börja tänka på det :crazy: Och det blir inte...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Miljon
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 169
Senast: Emiro
·
Utrustning Jag håller på att få gråa hår över damen härhemma. Hon har ingen lätt rygg till att börja med. Men sen ändras hon enormt i rörelse...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 827
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp