Sadelhjälp!

Och bättre bild från sidan.
Visa bifogad fil 126709

Har svarat på en Tekna A-line bomvidd 33 i original men omvärmd till 34. Känns som det kan vara något efter googlande. Men så svårt det är med alla modeller och bomvidder, varför finns det ingen standard för? Ange kanalen i cm och vidden i grader, så mycket enklare det hade varit för alla!
tänk på att vissa sadlar även som omvärmd kan vara smalare i kanalen, tex om man har en 34 som inte är omvärmd så är dom oftast bredare än om dom har varit omvärmda. Detta fick jag lära mig vid sadeljakt på min som är rätt lik eran i ryggen (bred som fan). Det tog oss ett tag att hitta rätt sadel. Min behöver också en bred kanal, lite därav Celine inte funkade heller, den blev för smal i kanalen.
 
tänk på att vissa sadlar även som omvärmd kan vara smalare i kanalen, tex om man har en 34 som inte är omvärmd så är dom oftast bredare än om dom har varit omvärmda. Detta fick jag lära mig vid sadeljakt på min som är rätt lik eran i ryggen (bred som fan). Det tog oss ett tag att hitta rätt sadel. Min behöver också en bred kanal, lite därav Celine inte funkade heller, den blev för smal i kanalen.
Aldrig ska det vara enkelt 😅
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, Vet att det finns en miljard sånahär trådar, har läst de flesta gamla men är fortfarande lite villrådig. Har kontakt med en...
Svar
6
· Visningar
2 346
Utrustning Tråden är egentligen mest hypotetisk. Men om jag ens skulle komma på tanken skulle jag givetvis ta ut en riktig sadelutprovare först...
2
Svar
21
· Visningar
2 374
Senast: caballus
·
Utrustning Min häst har lyft sin manke, så att min hoppsadel nu kommer väldigt nära manken. Hästen verkar mycket nöjd med sadeln och jag sitter bra...
Svar
13
· Visningar
2 157
Senast: Houdinie
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 627
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp