Sadelhjälp

Sv: Sadelhjälp

Jag har testat ca 20 ggr mer sadlar än vad som finns med på hemsidan ;)
Därför att jag har en 18". Sätet på 18" sadlar är lika stort som på en 17". Det kommer nya säten.

Sissu: Men det kan alltid skilja mellan exemplaren (det gör det i alla märken), men Turnern har jag sett är kortare än Clic i samma storlek. Och jag tycker det låter otroligt att den är så kort. Men det stämmer säkert...
 
Sv: Sadelhjälp

Nu står vi två mot en att den är så kort, så du får tro oss även om du inte vill ;) :D

Klart det skiljer, men det lustiga är att vi har sett nåt som går helt mot varandra och då kan man ju börja undra.......

Jag är i allafall superlycklig över att det finns en sadel som är både bred och kort och dessutom väldigt trevlig att sitta i som kan vara värd att prova om man beslutar sig för enbart bomsadel till slut.
 
Sv: Sadelhjälp

Visst är det bra att det visar sig att den sadeln är så kort, jag önskar bara att jag hade fått reda på det tidigare att den var SÅ kort.

Det kan skiilja sig 1-2 cm hos alla märken. Jag har provat Albion, Stubben, Lemetex, FB, Griffin, Wintec m.fl. i samma storlek, fast den ena har varit för lång och den andra har varit kort nog... Så det händer med kvalitetsmärken också ;)
 
Sv: Sadelhjälp

Diabolical_Kitten skrev:
Jag har testat ca 20 ggr mer sadlar än vad som finns med på hemsidan ;)
Därför att jag har en 18". Sätet på 18" sadlar är lika stort som på en 17". Det kommer nya säten.

Sissu: Men det kan alltid skilja mellan exemplaren (det gör det i alla märken), men Turnern har jag sett är kortare än Clic i samma storlek. Och jag tycker det låter otroligt att den är så kort. Men det stämmer säkert...

va? så bara för att du har en 18(stort lr vadå) så räcker inte sitsen till:crazy: låter ju heldumt ja trodde de hade större såna lappar till större sitsar...

då e ju inte den jag beställt en 18 då iaf lr hur? för den lappen täcker ju hela.
 
Sv: Sadelhjälp

De har beställt större sitsar till 18" sadlarna, och de ska komma.
Förmodligen har det inte funnits större sitsar då 18" är såpass ovanligt.
 
Sv: Sadelhjälp

jag hoppas inte det...men en 17" är rätt stort med va som en 18 i vanlig sadel?.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 483
Senast: videnlis
·
Utrustning hej är lite i ett dilemma... har en wintec dressyrsadel cair 500 som just nu inte passar hästen ev har han fått ont av den...den ser...
2
Svar
30
· Visningar
2 352
Senast: Gullan86
·
Utrustning behöver hjälp att bestämma vilken vid min pålle troligevis har på sadel:angel: ska dra hela historien då. har en liten islandshäst på...
2
Svar
20
· Visningar
1 796
Senast: mahlmt
·
Utrustning har en liten fråga någon som har ett svar? jo minsta str i torsion sadlarna hur lång är den? är torsion sadlarna kortare än cheyenne...
Svar
18
· Visningar
3 105
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp