sadelkunniga - se hit!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kafferosta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 248
K

Kafferosta

Hej!

Är nybliven ägare till en Jacson Knights Lancelot (allround).
Den är 17" och MW i bomvidd. Jag är nu på gång att ordna vidare järn till sadeln, men tyck gärna till över det ni kan se på bild! Själv upplever jag att den tydligt är smal och därför hamnar i bakvikt.

Eftersom jag inget vet om Ankys koppjärn, är frågan om jag ska testa nästa steg i vidd, dvs W, eller ytterligare ett vidare och ev. köra med fårskinnspadd?

Tack på förhand.

/Tessan

Ps. Hästen har tidigare haft en wintec allround, rött koppjärn (vid) med fårskinnspadd. Ds.

32264124.jpg

Smal:

smal.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: sadelkunniga - se hit!

Jag undrar lite försynt om det inte är så att du sadlat lite för långt fram? Det kan ju göra så att sadeln hamnar i bakvikt.

Jo, kanske att sadeln faktiskt ligger ovanligt långt fram.. misstänker att den kanske smala bommen bidrog till att jag omedvetet gjorde så. Alternativt att den kan ha rört på sig under ridningen - i sådana fall är det ju inte bra..

Kan testa att sadla lite längre bak och ta nya foton.

Ja gör det, jag tror det blir lite lättare att bedöma rättvist om sadeln ligger där den bör ligga :)

Hej! Hade tyvärr lite för bråttom igår, men här kommer ett par foton tagna i stallet:

32268626.jpg

32268627.jpg

Spontant tycker jag den ser aningens smal ut, inte supermycket, men lite, får lite av den där "sväv-känslan".

Spontant tycker jag den ser aningens smal ut, inte supermycket, men lite, får lite av den där "sväv-känslan".

Är precis min känsla också - tror därför att det skulle kunna bli riktigt bra med ett lite vidare järn...

Liknande trådar

K
Utrustning Hej! Är nybliven ägare till en Knights Lancelot. Bomvidd MW, med utbytbara koppjärn "X-Change system". Jag skulle behöva ett vidare...
Svar
6
· Visningar
2 971
Senast: Shimzy
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom... 188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
662 292
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka