Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en KAriFlex. Har dock ingen Islänning, utan en varmblodstravare och en kallblodstravare. Jag rider dressyr i den och tycker det fungerar bra, men hade nog om jag fått bestämma haft ett djupare säte. Dessutom vill jag ha en sadel som ser ut som en engelsk dressyrsadel![]()
Nej är det så. Usch så tråkigt, då har jag inget annat val än att hoppas på att MB fungerar... Provridning ikväll gott folk.
Får du bra stöd av den annars? Är den skön att rida i? Och är den helt bomlös eller har den någon form av flexibel bom? Hur är kvaliten? Anläggningsytan? Är bossorna fasta? Massa frågor...![]()
Varför inte beställa från Tyskland? Betydligt bättre service än tråksverige och dessutom bättre pris.
Tycker märkena skvallrar att sadeln ligger an längst bak på manken. Eller är det en synvilla? (kolla under sadeln om det finns några märken i tunneln)
Tycker att sadeln ligger på tok för långt fram, men hästen kanske inte hat ngt vidare sadelläge..?
Det blir ingen här heller på ett tag, jag har lovat mig själv att inte handla mer förren det jag har till salu är sålt.
Det är fullt i sadelkammarenså nu har jag rensat och insett att jag har padar och diverse tillbehör till en hel ridskola
![]()
Vad är det som gjort att du funderar på att sälja din sadel? Du verkade så nöjd först. Har kollat lite på den sadeln tidigare och tycker den ser trevlig ut, intressant att höra erfarenheter av sadeln!
på sista bilden ser det ut som sadeln har legat PÅ skuldrorna på din häst. Prova med att sadla rätt rejält längre bak..
på sista bilden ser det ut som sadeln har legat PÅ skuldrorna på din häst. Prova med att sadla rätt rejält längre bak..är det inte flyttbara bossor på den? I så fall skulle jag sätta dem närmare varandra i framkant så att sadeln lyfter mer i fronten. (Har star trekk och där får man flytta omkrng bossorna lite beroende på hur hästen är byggd/musklad. Jag tycker det ser ut som den sjunker ned för mycket i fram s a s
Ang Trekkersadlarna så säger de att man ska köpa av den finska återförsäljaren när man frågar om att köpa sadel, de har väl gett dem rätten att säja i skandinavien eller nåt. Men mailar man dem i finland får man svar på renaste svenska.