Sadellista BOMLÖS

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare FiaPiaLisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 706
  • Visningar Visningar 229 153
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sadellista BOMLÖS

Det är nästan så att det är en förolämpning att nämna dessa två i samma mening:cool:

Alltså, soffkuddemodell är ingen sadel, det är en otymplig grej som kanar hit och dit och ger de flesta ryttare en taskig sits och ont i höfterna.

Att sitta i en sensation är som att sitta på ett moln:love:

I second that! :bump:

Sensation är banne mig helt underbar att rida i!

På den jag fundera på så ställer man in sitsen så kan anpassa storleken men på vissa bilder ser den ganska bred ut

Jag fick aldrig till det med att ställa in sitsen. Kändes som om hela sadeln var "för mycket". För hög bak, för långt till stöden och stor i hela sitsen.

Men oj vad dött det var här!!
Jag kan avslöja att det antagligen blir en ny bomlös sadel inom kort :d
Ni får mer info när den är hemma hos mig!

Men oj vad dött det var här!!
Jag kan avslöja att det antagligen blir en ny bomlös sadel inom kort :d
Ni får mer info när den är hemma hos mig!

Ja jag väntar ju både på häst och sadel.... I mitten av februari först så kan jag uppdatera om Barefoot Lexington.

Å går allt som jag tänkt och vill så har jag inom kort bytt ut min nuvarande bomlösa mot ny bomlös.

kl

jag har köpt en ny sadel!!

Råkade ramla över en Trekker Master som fanns på annons. :angel:

Den finns hemma hos mig nu, och jag provred idag!

Kan bara säga att jag är SÅÅ nöjd! På nordisen så var den kanske lite för smal, men inte så farligt tror jag (ska bantas), men inte ett hårstrå var snett, hästen glad och jag ännu gladare.

På krångelfröken till häst så låg den PERFEKT! Helt underbart jäkla perfekt!!! Var rädd för att även den skulle tippa fram och lägga sig i framvikt, men icke! Jag satt skönt, hästen trampade på i 100 knyck och var sååå nöjd. Dessutom hade jag köpt ett nytt bett som hon faktiskt tyckte om så hela korta ridturen var perfekt!

Nu ska jag bara boka tid i ridhus så jag kan få prova den lite mer ordentligt!

Så det blev tyvärr ingen sensation. Men fördelarna med trekkern; ser ut som en engelsk dressyrsadel och billigare gjorde att jag vågade chansa en sista gång. Och för en gångs skull så blev det perfekt!

Tack Louisaelonora för allt gott du skrivit om sadeln, det gjorde att jag vågade köpa den!! :bow:

Vad roligt att du har hittat nåt som du gillar!

Jag funderar ju på att köpa en sensation och rida distans i... men plånboken är så tom så tom just nu så det får vänta.

Vad roligt att du har hittat nåt som du gillar!

Jag funderar ju på att köpa en sensation och rida distans i... men plånboken är så tom så tom just nu så det får vänta.

Ja jag är såå glad :laugh:

Ja fy det är inte roligt att leta sadel med tom plånbok. . . *Vis av erfarenhet :( * Den här sadeln har tagit tid att få ihop pengar till.. Har provat många budgetalternativ på vägen :crazy:

Vad blir det för sadel du skulle köpa nu? Eller ville du hålla det hemligt ett tag?

Den är ju skickad, så jag skulle ju kunna avslöja...

Det är en Phoenix Vouge, och den ska jag givetvis rida dressyr i!

Jag rider i dagsläget i en sportsaddle, helt klart asbra för distans! Men den passar inte riktigt 100% på hästen, den passar typ kanske 90%? hon får inte ont av den, men det märks liksom att hon inte gillar den.

Hon tog ut bogen mkt mer när jag red med Vougen!

(och nu förstår du varför min plånbok är tom ;) )

Sitter och funderar lite... Jag skulle ju egentligen behöva en riktigt bra uterittssadel också.. En sensation! :idea:

Haha jag ska börja spara alla mynt i en spargris, jag får nog köpa en om X antal år när jag sparat tillräckligt.

Jag visste att det skulle straffa siig att skriva vilken sadel det var :mad:

Säljaren har lagt på fraktkostnaden, något som vi inte kommit överens om, och tydligen gick den på 745 kr! det är ju liksom nästan 1000 kr extra!

Jag hoppas säljaren går med på att ta frakten, för annars vet jag inte hur jag gör, det blir liksom för mkt pengar!

Ja du, den som det visste!
Har mailat henne, men inte fått svar än, så vi får väl se...
Jag vill ju ha sadeln, men inte till vilket pris som helst.

Ja du, den som det visste!
Har mailat henne, men inte fått svar än, så vi får väl se...
Jag vill ju ha sadeln, men inte till vilket pris som helst.

Är det en privatperson du köpt den av?
800 för att skicka en sadel är en rejäl bit över normalkostnaden. Har hon skickat den med bud eller?

Men jösskottapetter:eek: jag har sålt några sadlar genom åren och har då skickat med bussgods och då använt deras postförskott och det har sannerligen inte kostat några 800 utan snarare runt 200-300kr och jag tror inte att de helt plötsligt chockhöjt och jag tror absolut inte att emballaget kostar typ 500spänn:grin:
hmm intressant att höra motiveringen för den summan:cool:

Bussgods :crazy: förstår inte alls hur det har gått till!

Bussgods har blivit svindyrt att skicka med. Jag köpte en sadel privat i slutet av sommaren och det skulle kostat 600 kr att skicka med bussgods så jag bad att hon skulle skicka med posten istället.
Nu finns ju både payson och internetgirot med garanti, dvs man betalar in summan men den betalas inte ut förren köparen har godkänt varan så det har ju blivit mycket enklare att skicka med posten som privatperson.

Be att de skickar med posten istället, det kostar inte lika mycket som bussgods. Det brukar hamna på mellan 250-450 kr beroende på hur stor kartongen är.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
130
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 081
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
533
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
499
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka