Sadelmärke: Petipas Selles - vad är detta för ett märke?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Natali
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 323
N

Natali

Jag har fått tag på en sadel som passar min häst - försäljaren av denna sadel påstår att det är en Guy Chanel (åldern på sadelen är 8-10 år). Men när jag hämtade sadelen idag för att prova den så ser jag att det står: Petipas Selles på den + att det finns ett reg. nr på sadelen, så det kan ju inte vara en av "dem-indiska-billig-sadlarna". Någon här inne på Buke som vet något om detta märke?
Kan också passa på att säga det att jag har surfat runt utan att hitta något ang. detta märke.

Sv: Sadelmärke: Petipas Selles - vad är detta för ett märke?

Rätt namn var visst: Petitpas Sellier. :o

Linken hittade jag efter att jag hade skrivit in korrekt namn :o ooops.
Men vet någon ca vad dom kan kosta som begagnade sadlar?

Men tack för att du surfade runt åt mig ;) :bow:

Jag rider i Guy Chanel. :love: i min står det G.Chanel made in France + sadel stl & nummer

Guy Chanel har bla varit sadelmästare hos Hermes och även varit med och utvecklat Luc Childeric sadlarna så han kanske haft ett finger med i spelet på den sadeln du är spekulant på också.? maila honom! Här är adressen till hans hemsida (han kan engelska!)

Vad ska du betala för sadeln? Guy Chanel är ganska dyra ligger på ca 23-24000:- oavsett modell i nypris.

http://perso.wanadoo.fr/g-chanel.sellier/common/accueil.html

Liknande trådar

Western Jag ber om ursäkt i förväg om ni är trötta på den här typen av frågor! Efter att få höra X antal gånger av diverse olika människor att... 2
Svar
31
· Visningar
4 490
Senast: sthu
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 728
Senast: Fille
·
S
Utrustning Hej. Jag har haft en sadelprovare ute till min irishcob för att hitta en bra sadel. Han var ute för fyra veckor sedan och sa att min...
Svar
12
· Visningar
1 826
Senast: hopp_o_galopp
·
Hästhantering Innan folk drar slutsatsen att det är jag som gör fel och inte min häst vill jag informera om följande. Jag köpte denna häst för 2 år... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
14 264
Senast: Jeronimo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka