Sadelmärket Laser

Centaur

Trådstartare
Någon som hört om detta märke??

Kom över det då jag slösurfade på ebay..

Ska vara engelsk och framtagit för lippizaner, halvblod med breda ryggar och andalusier. den såg vid och mjuk ut, och bomvidden var justerbar.

verkade fin i lädret. sätet påminde lite om childerics island/dressyr

Sv: Sadelmärket Laser

Den såg ju väldigt bra ut! Undrar om det är samma viddändring som hos Jensen?

Ser ju kort ut också.. Har tyvärr ingen aning om vad det är för sadel.

tydligen sätter man en skruvmejsel i en skruv i framvalvet och justerar den så.

jaa jag tycker det verkade jättesmart, särskilt för alla ni som har plattryggade och breda hästar.

Har varit i kontakt med Laser innan, och kan säga att dom inte passar korta hästar... (möjligtvis om det går att specialbeställa nu, men för ett par år sen gick det iaf inte) Passar säkerligen hästar som är breda, men inte korta ryggar.

Ja precis. Snygga var du ju också :d

D_K Hur långa var de? Hur vida blir de? Känns som om det kan vara ett bra märke att veta om vid ny häst...

definera kort? enligt det jag läste så ska dom passa även korta... men, det är ju olika vad man menar med kort. det var väl särskilt 747 som skulle passa kort om jag minns rätt..

jag tycker ponnyn som jag har har väldigt kort rygg, är precis så min prestige funkar (lite mer än en handsbredd från virveln). men sen är jag van vid stora halvblod också. :p klart att en liten ponny måste ha kortare rygg än en stor häst. men oftast lägger man ju inte mer än 16 max 17 på dom.

Ja, när jag pratade med dom sist så kunde dom inte förstå hur man skulle kunna få varken 17, 17½ eller 18" att passa på min häst. Har inte tid att hitta mailen just nu, men en 17" skulle vara mer än 47-48 cm lång i anläggningsyta på deras kortaste modell, de andra modellerna skulle vara mycket längre.
Min häst har ju ingen extremkort rygg ens för att vara en haflinger, men däremot har jag träffat på c-ponnier med nästan lika lång rygg som honom :crazy: Och när jag mailade Laser så fanns det iaf ingen som helst möjlighet att få dom att passa på längden... (vad dom har för övrig passform vet jag dock inte, kanske står i mailen men inget jag kommer ihåg nu iaf)

Fjordtokan: Vet inte exakt hur bred man kan få dom, men för några år sen var min häst ca 110 grader, det gick utan problem iaf. Jag får väl maila dom igen och se hur breda dom kan få dom.

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 510
G
Utrustning Skickade det här mailet till en bomlös-utprovare för två veckor sen, men jag har inte fått något svar. Så jag ställer samma frågor här...
Svar
1
· Visningar
580
Senast: Gallardo
·
Hästvård Inköpt i nov -07. Fd galoppör, löpt flitigt i många år (sprungit in en halv miljon). Ingen skadehistorik jag känner till, förutom fula... 2
Svar
23
· Visningar
4 991
M
Dressyr Jag har en islandsvalack som jag desperat letar sadel åt. Han rids med bomlöst, men det fungerar inte längre. Han är ev ngt svankig och...
Svar
14
· Visningar
1 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka