Sadeln såld!

cactuspower

Trådstartare
Idag har äntligen min sadel blivit såld! :)
Eller jag har fortfarande inte fått pengarna eller hunnit skicka i väg sadeln ännu heller för den delen, men hittade en köpare som verkade vara seriös och vi har haft mailkontakt + även diskuterat på telefon och det låter som om att sadeln troligen kommer passa hästen (hon har lånat en likadan av samma märke och prövat på hästen) och hon kommer att köpa den! :bump:

Har själv en sadel jag ska kolla på i Varberg, kommer bli precis dagarna innan jul vi ska dit, så ska jag ta med mig den hem och prova. :)

Sv: Sadeln såld!

Tack!
Ja äntligen! :)
Gick ju relativt snabbt egentligen om man tänker efter, kunde ju lika gäna kunnat ta ett halvår eller nåt :crazy: Haha, jag går dessutom 200:- spänn plus om man jämför med vad jag gav när jag köpte den (också beg.) fast den är jäkligt pedant skött ;) :D

vad var det för sadel? ska du köpa ngn annan eller har du redan gjort det?

Nej, det gjorde det inte. :)
Får bara hålla tummar och tår för att den jag ska kolla på vill passa sen också...

Fick dessutom ett mail till från en som var intresserad i går + att jag fick nåt typ i förrgår.. så nu helt plötsligt när den i princip är såld och bara i väg skicket av sadeln + pengarna återstår och jag väl har hittat köpare, så dyker det minsann upp svar från fler som är intresserade. I början var det stendött kan ja lova.. så typsikt! :p

Varför Dominus? De är väldigt svängda i bommen, betydligt mer än Prestige.

Ja, säkert många som är bruna och som ser ut som din ;)

Det var samma här! En ringde och ville verkligen prova, sen ringer det 5 till och vill ha sadeln... Så den som bor närmast får den...

Tänkte testa Dominusen i af.. ska bara prova.. får skicka tillbaks den annars. Har hört från som ändå hade relativt rak rygg
(eller ja snarare inte supersvängd och inte superrak) att den legat bra på dennes häst. Värt o kolla i af..

Ok, men glöm inte att vicka på sadeln så ser du hur den kommer gunga. Och spänn gjorden med så du ser om den tippar fram eller inte.

Det ska jag, jag kommer ju provrida i den också så man ser om den ligger bra då med.. (om den inte ligger helt galet vid utprovningen..)

men hon som har sadeln tyckte att min häst verkade också tycka att min häst var relativt lik den hon haft sadeln på, klart hon inte kunde vara säker på att den passade min häst eller inte, men hon trodde att det ev. skulle funka. Klart att jag inte kan lita på det hon säger till hundraprocent heller, en säljare vill ju "bli av" med sadeln, men passar den inte får hon ju tillbaka den, och hon verkar mycket seriös så jag tror ju knappast hon "ljuger" om det heller..

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 239
Senast: MiniLi
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka