Sadelpad till bomlös

Sv: Sadelpad till bomlös

kan ju tipa henne om liggunderlagstricket=) tror inte hon vill gå å köpa en ny padd nu. hon håller på å letar efte en vanlig bomsadel. Men med inläggen som e i nu. + liggunderlag blir de nog bra=)

mirjanda - har du prövat den svarta padden? De har ju nämligen förbättrat padden och därmed även bytt färg på den. Så den gröna paddens inlägg kanske var "för låga" och det har åtgärdats i den nya, svarta horsesaver padden?

nu när du säger det så tycker jag faktiskt att den svarta paddens ilägg är bättre och hårdare än den grönas...har båda nämligen... Jag trodde att dom bara bytte färg för att den gröna var ful eller nåt, men det är nog rätt det du säger:)

Horsesaver padden kostar strax under 600 kr hos Börjes. Att förstärka inläggen kostade mig 29 kr. Det är STOR skillnad på 629 kr och 1480 kr. Jag tror säkerligen att den pad du har är bättre, men jag undrar om den är såpass mycket bättre att det är värt 850 kr?

Men även den svarta har luddet lagt åt samma håll under hela padden. Dom nya iläggen har jag inte ridit med. Men tillverkaren rådde mig att vänta tills i höst då dom höll på att ta fram en annan padd istället....

Naggur skrev:
Hur gjorde du dina egna inlägg? i vilket material? Tror att horsesaver duger på vintern, för då e den inte alls sådär mjuk och går inte att trycka ihop så lätt. Om man ska säga åt buckingham att göra egna inlägg kanske=) Men du får gärna säga vad du använde för material=)
Horse saver fodralet skulle jag inte sätta på en häst igen, det hjälper inte att ha bra ilägg om det ändå inte blir någon kanal.
Jag tog tre lager av bra liggunderlag och ett lager tjock golvmatta(plast) som jag lägger ovan på liggunderlagen i facken. Då gnäller min häst inte, utan mattan så tyckte han inte om att jag satt ner eller stod i stigbyglarn. Det enda som fungerade innan var någon form av lättsits.

Ja, de verka vara kanon, både såg och kände att hästen gillade den med;)

Intressant! Att de håller på med en ny pad, du vet inget mer om den? eller när den kommer ut till försäljning?

joneya skrev:
mirjanda - har du prövat den svarta padden? De har ju nämligen förbättrat padden och därmed även bytt färg på den. Så den gröna paddens inlägg kanske var "för låga" och det har åtgärdats i den nya, svarta horsesaver padden?

Det är den gröna som jag har provat...
Det var bara den som fanns när jag köpte min sadel.
Den svarta har väl kommit ganska nyligt?!
Och dom kommer ut med ännu en ny?

Då är det förhoppningsvis fler än jag som klagat och att det är därför dom håller på med förbättring.Bara synd att många redan har den gröna och kanske inte är medvetna om hur pass undermålig den är.
Den gröna är iaf åt skogen för tunn...den svarta har jag ingen erfarenhet av men om dom håller på med ytterligare en ny så är den svarta antagligen inte riktigt bra den heller. Så förhoppningsvis blir det 3.dje gången gilt och så blir den som kommer ut nu perfekt.

Senast ändrad av en moderator:

Vad gav VEM intrycket att de håller på med YTTERLIGARE en ny? *fundersam* De hade den svarta men har nu släppt den förbättrade - d.v.s. den svarta. Om de är nöjda med den eller inte vet jag inte - vore konstigt att lansera den om de inte åtgärdat det som de ville åtgärda. Så jag tror inte de håller på med någon ny nu - den nya jag nämde är den svarta.

Dorinda skrev: "Men även den svarta har luddet lagt åt samma håll under hela padden. Dom nya iläggen har jag inte ridit med. Men tillverkaren rådde mig att vänta tills i höst då dom höll på att ta fram en annan padd istället...."

Det tolkar jag som att de håller på med en ny pad som lanseras i höst, men jag kanske missförstod?

Aha, det kanske stämmer - eller så har det blivit missförstånd på vägen. Hoppas de får till den ordentligt för att jag anser att torsion m.fl. tar ut ett hemskt överpris för sina paddar som det är nu. Torsions paddfodral är sydda av exklusiv.se vilket säger något om den prisklass de HADE kunnat hålla på den om de inte vore vinstgalna.

Ja, jag hoppas verkligen att de kommer ut med en ny bättre pad, men i samma prisklass som deras nuvarande!
Det känns ganska fånigt att behöva betala 730 kronor för bara ett fodral!

joneya skrev:
Vad gav VEM intrycket att de håller på med YTTERLIGARE en ny? *fundersam* De hade den svarta men har nu släppt den förbättrade - d.v.s. den svarta. Om de är nöjda med den eller inte vet jag inte - vore konstigt att lansera den om de inte åtgärdat det som de ville åtgärda. Så jag tror inte de håller på med någon ny nu - den nya jag nämde är den svarta.

Jag har klämt på den svarta, ludden ligger ff åt samma håll och iläggen är lika usla vid tryckutjämning när de blivit varma. Alltså vad jag kan se ingen förbättring. Om man nu inte ska räkna färgbytet, från grön till svart, som en förbättring?

Även jag ser fram emot nya produkter inom detta gebit.

Senast ändrad av en moderator:

Är jag den enda som INTE hurrar över skito-inläggen? De är ju precis som ni säger att horsesavers är - i alla fall de inläggen jag hade i min skitpadd. Minsta lilla tryck och skitonläggen blev platta som pannkakor = kan aldrig ge den ryggfrihet man vill ha. Så skulle jag lägga ut en hel del för en skitpadd skulle jag likförbenat gå och köpa till grandeur-inlägg a'la "kilpaddsmaterial".

P.s. Säger INTE att Horsesaver är bra, men för att vara krass tycker jag inte om någon av paddarna på marknaden. Ett från Torsion som man sedan köper egna ilägg till kanske - men då står man ju där och funderar hurvida man är villig att gå med på att köpa till ockerpris eller inte

Hur är Grandeurpaddarna eller ett schabark med anti-slip med variosystemet? Båda finns på Kaupre

diny skrev:
Hur är Grandeurpaddarna eller ett schabark med anti-slip med variosystemet? Båda finns på Kaupre

Hej,

Jag har inte provat dom men jag har mailat Kaupre om dem för en vecka sedan men inte fått något svar än. Gissar att det inte lär komma när dom inte svarat på så här lång tid.

Har dock beställt ett dirket från Grandeur i Tyskland som jag hoppas få inom rimlig tid.

~Ingrid

De har väll tagit lite semester. När jag mailade dom i våras hade jag svar dagen efter och jag skickade iväg det sent på kvällen.

Intressant att kolla upp vad folk tycker om olika paddar mm. Behöver inget fören i januari (då jag blir stolt ägare av min första egna islandshäst) men eftersom det händer mkt inom bomlös fronten så hinner man se vilka saker som är bra eller inte.

diny skrev:
De har väll tagit lite semester. När jag mailade dom i våras hade jag svar dagen efter och jag skickade iväg det sent på kvällen.

Intressant att kolla upp vad folk tycker om olika paddar mm. Behöver inget fören i januari (då jag blir stolt ägare av min första egna islandshäst) men eftersom det händer mkt inom bomlös fronten så hinner man se vilka saker som är bra eller inte.

Märkligt, vilken mailadress använde du?

~Ingrid

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
538
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 290
Senast: iNHALE
·
Samhälle Hjärnan snurrade igång lite efter att ha läst i tråden om privat utredning, trots sent och huvudvärk. Dels tankar kring varför... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 163
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka