Sadelproblem delux

finaste

Trådstartare
hej alla där ute!
Har ett väldigt stort problem, "min" storhäst som jag har på foder är behov av en ny sadel och just nu har jag ingen och kan därför inte rida min häst. Och jag vägrar att rida barbacka på en omusklad häst som sätts igång som kan fara upp i luften när som.

Vi hade en sadelutprovare här igår och kolla på sadlar men vi kom inte fram till någon som passade för han är såpass svår och sen vill jag inte ha en sadel över 20tusen då han bara kommer kunna ha den i ett halv år ungefär (håller på att bygga upp muskler) och sen är han inte min och jag vet inte hur länge jag kommer att ha honom beror på om han håller mm.

Jo allefall har han väldigt rak rygg med världens största och längsta manke den är enorm och väldigt breda bogblad, är det någon som har samma problem ? eller är det någon som kan hjälpa mig med tips till sadlar? skulle vara så otroligt snällt då jag måste ha en snarast!
Tusen tack i såfall :laugh:

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 222
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 567
Senast: Thera
·
R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 658
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har nyligen köpt en häst, väldigt roligt naturligtvis, men problemen började direkt när jag skulle börja leta efter en passande...
Svar
17
· Visningar
2 665
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025