sadelproblem!!!!

B

baxton

jag skulle vilja hjälp med att sadeln ligger snätt på hästen. Det går inte att sitta rakt över hästen.
Jag köpte sadeln ny och hade med mig hästen vid utprovningen.Det har strullat ända sen agusti 2003. Sadeln är snedstoppad en gång då fick pollen jätte ont i ryggen och hög efter sadeln . <<så det fick dom ta dän. På affären tyckte dom att man ska ha en fårskins pad i mellan. Köppte en från Börjes , funkar inte endå har laggt en mellan bit av filt på den sidan sadeln glider över på plus pad . Den glidder än då. på affären tyckte att padden från börjes var för tun man ska ha en från dom. Men när man köpper en ny sadel ska den ligga rakt på hästen utan något under. Den ligger snät då. :confused: :confused:.
Jag är så besviken på affären. jag har varit ute 2 gånger med hästen och dom har varit hemma och tittat. Vad hjälper det.
Är det någon som har samma problem?????????????????
 
De "experter" som finns i sadelbutiker vill oftast bara sälja sadlar och bryr sig inte så mycket om sadeln passar din häst eller inte. En tjock fårskinnspad hjälper inte om sadeln är snett stoppad, det enda är att stoppa om sadeln. Är det bommen som är skev så finns det inte mycket du kan göra...
Om du vet vad det är för märke på sadeln så kanske du kan vända dig direkt till sadeltillverkaren med klagomål om de i hästbutiken inte vill hjälpa dig. Eller så kan du höra av dig till Almänna reklamationsverket ( www.arn.se ) eller Tv-programmet PLUS??
 

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 750
Senast: lillamy73
·
Utrustning Har ett bekymmer som jag inte vet huruvida det är ett stort problem eller ej. Köpte en ny häst. Fullblod 8år. Gick med SMAL passier...
Svar
12
· Visningar
2 191
Senast: MonteRose
·
Dressyr Hade tidigare en jaguarsadel på min pålle men han växte dock ur den som var normal mot nästan smal. Hittade ingen ny jagga just då utan...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 926
Senast: Heikne
·
Utrustning Vi skulle köpa ny sadel till Kreles. Första vi hade hemma låg bra, men den var ojämn i stoppningen :crazy: Så den fick åka tillbaka...
Svar
2
· Visningar
681
Senast: Lorelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp