Sadelprovning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fyra sadlar hemma för test. Stubben genesis, stubben edelweiss, santa cruise fucsio och jensen hopp. På med dem på kajsa en efter en och testa. Genesis gick inte, den var för smal för henne. Santa cruise likaså. Sätet var mjukt men varför en hel kant runt knästödet, den var lite ivägen. För långa ben på ryttaren kanske? Genesisen låg utmärkt däremot. Passade de långa benen och låg bra på Kajsa. Jensen var för vid och tippade ryttaren frammåt. Den passade dock utmärkt på tinkern som helt plötsligt gick som en dröm. Från att aldrig travat en volt på gårdsplanen utan stök gick i en minivolt i trav på densamma. Galopp likaså. Det var ju inte meningen att hon skulle ha en sadel men nu får jag fundera. Satt själv jättebra i den också. Vek inte mig i sidan en enda gång i volten och det har bara hänt i en lånad ghost sadel tidigare. Den ville jag inte ha dock eftersom hoppning i bomlösa sadlar inte är bra för hästens rygg. Hoppa är ju det jag gör mest. Får klura lite till.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I eftermiddag var det dags för att följa med kompisen på sadel sittning. Sadeln som följde med hennes häst är inte anpassad till henne...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: indra2012
·
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 822
Senast: Luff
·
M
Utrustning Letar ny sadel till mitt halvblod. Idag lånade jag hem fyra sadlar.. en Albion style, en stubben tristan, en jensen.. sen en som...
Svar
18
· Visningar
1 447
Träning Jag vet varken ut eller in. Jag insåg bara att nu är det nog kört. Köpte mig en ponny för 2 veckor sen. Skulle ha för att rida till &...
2
Svar
26
· Visningar
3 584

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp