Sadelprovning

Sv: Sadelprovning

Jag tror att de torra fläckarna beror på tryck. Jag har endast upplevt detta med min bomlösa när jag slarvat och inte haft min Skito equalizer (varit i tvätten). Så det behöver inte vara sadeln, det kan vara paden.
Jag har aldrig provat Barefoot så jag vill inte uttala mig om märket är bra eller dåligt.
// Linda

Vad tog hon för (den s k) "utprovningen"?

Gör så att du ringer henne och berättar att du inte tyckte att du fick valuta för pengarna och att du vill prova en i rätt storlek.

Jag kommer att höra av mig till personen på ett eller annat sätt, får se vad vi kommer fram till. Men det är ju ett alternativ som du nämner, ska ta med det.

Att det är tryckfördelningen som inte är helt okej tror jag också. Det är säkert möjligt att det beror på padden, jag hade grandeurpadden till Barefootsadeln. Det blev likadana fläckar vid varje ridtur, oavsett hur jag red, med eller utan stigbyglar, på ridbana eller ut i skogen.

Hoppas du får ordning på utprovaren..! Jag funderar också på att prova ST-sadlarna, tyckte inte att FF och BC var riktigt vad jag hade velat ha. (Men det var kul att prova dem!) Fortsätt gärna rapportera om fortsatta händelser..!

Just det, glömde skriva att efter provningen var tryckfördelningen koncentrerad till varsin sida om manken, dvs fram. I princip inget på mitten eller bak.
Men sadelutprovaren sa att det berodde på att sadeln inte passade.
Och på den punkten var vi ju överens ;) .

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 106
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Har just fått den hel drös ( okej kanske inte direkt .. ) med sadlar hemlånade som skall passa min ponny! Trots att vi har...
Svar
11
· Visningar
5 236
Senast: Glimris
·
Hästvård Okej, om jag inte haft en kompis här som ögonvittna, så hade jag befunnit mig på psykakuten nu, och krävt att bli inlagd pga... 2
Svar
21
· Visningar
4 237
Senast: mimus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?