Sadelryggsfrågaellernåttsånnt

F

Fjäril

Ja jag skulle vilja se BRA bilder på
SVÄNGDARYGGAR
RAKARYGGAR
osv. Ska köpa en sadel men vet inte vad min häst har så jag skulle vilja ha bilder att jämföra med. Så lägg in era bilder och skriv vad det är för slags rygg!!!

:bow: :cool:
 
Sv: Sadelryggsfrågaellernåttsånnt

Ta bra bilder av din egen häst och ta med till sadelmakaren. Då är det lättare för denne att se vilken typ av sadel du ska prova på din häst.
 
Sv: Sadelryggsfrågaellernåttsånnt

men grejen är den att jag har hittat den sadel på annons!
 
Sv: Sadelryggsfrågaellernåttsånnt

Det finns ingen officiell benämning som alla rättar sig efter - därför är det enda du kan göra är att prova sadlarna!
 
Sv: Sadelryggsfrågaellernåttsånnt

Att lägga in bild spelar mindre roll, min häst ser svängd ut tills han kommer i arbete då är han i det närmsta helt rak, prova och känn efter, be någon känna efter hur den passar.
 
Sv: Sadelryggsfrågaellernåttsånnt

Håller med.
Jag köpte en Wintec till min unghäst som ser väldigt svankig ut när hon står rätt upp och ner. Men det funkade inte alls när hon kommer i arbete och får upp sin rygg, då är ryggen rak. For och köpte en Griffin Cob dressyr i morse. Hästen gick mer avslappnat direkt. Ska dock be sadelmakare göra liten justering bak och ta ur lite stoppning längs bak på bossorna, annars kan det duga tills vi ska bli mer seriösa. Då ska jag byta min County Connection som jag har till halvbloden till ett nummer vidare så passar den cobben.
Man måste prova, det är en hel vetenskap med sadlar.
 
Sv: Sadelryggsfrågaellernåttsånnt

Fjäril skrev:
Ja jag skulle vilja se BRA bilder på
SVÄNGDARYGGAR
RAKARYGGAR
osv. Ska köpa en sadel men vet inte vad min häst har så jag skulle vilja ha bilder att jämföra med. Så lägg in era bilder och skriv vad det är för slags rygg!!!

:bow: :cool:
Vad skulle bilderna tjäna till? ???? Söker du svängda eller raka sadlar?:D
 
Sv: Sadelryggsfrågaellernåttsånnt

det vet hon inte utan tror att hon kan se det på en bild... bilder på internet leder inte alltid till kunskap...
 
Sv: Sadelryggsfrågaellernåttsånnt

Är det inte lättare om du lägger upp en bild på din hästs rygg så kan de som vet försöka leda dig på rätt spår. Eller gör det enkelt för dig - anlita en sadelprovare så fixar denne en perfekt sadel till dig.
 

Liknande trådar

Utrustning Tror att jag ska ta tag i sadelbyte i vinter och funderar en del kring vad som skulle kunna vara aktuellt att prova. Tänker en del...
Svar
6
· Visningar
852
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: liiinnea
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
625
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Ja, jag ska köpa nya stövlar och vill ha inspiration kring vilka som ser bra ut och verkar sitta bra. Jag ser ibland stövlar på...
Svar
9
· Visningar
1 352
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp