Sadelskada!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare moonlightgarden
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 51
  • Visningar Visningar 3 226
Sv: Sadelskada!

Deras täckte iaf inte, men dom skulle stå för självrisken om min täckte å så kunnde pappan hjälpa till å skicka å så där för det gjorde dom på jobbet dagligen.

Jag ser inga bilder... Jag ser bilderna i 2 av fotoalbumen (där någon hoppar och ser ut att vara på en tävling) men jag ser inte bilderna på sadeln.

Oooo shit.det ingen liten skada. stackars din medryttare:men man får ju vara rädd om sakerna och sadla av direkt och inte låta hästen stå med sadlen "lös" på ryggen.Men visst det kan hända på ett ögonblick om hästen blir skrämmd.

Jo jag fick tag på dom efter lunch (fast jag var ju i stallet på förmiddagen oxå...). Det skulle gå på troligtvis 2500 kr inklusive frak å eventuelt upp till 3000 kr. Fast den ska skickas till sweitsch så det kommer ju ta sin tid :crazy:

Jo man får skynda sig lite, dom hade lite problem å det slutade med att min ponny råkade trampa på pappan som skulle hjälpa till. Det var då den drattade i backen.
Förhopningsvis går det på försäkringen å dom skulle betala självrisken.

Jo det är tur det, men först ner till stubben i sverige, sedan sweitsch (ursäkta stavningen :D ) byta å så tillbaka (antagligen samma väg). Så då tar det nog ett par veckor med frakttid (troligtvis).

moonlightgarden skrev:

:rofl: :rofl:

Förlåt förlåt, men det var faktiskt en rolig stavning.

//Illa -som själv är kass på att stava och därför tycker det är kul när hon finner likar

Mm lite tråkigt, medryttaren undrade hur det blev med ridlektionerna, men det är ju som det är liksom...

Vad bra då kan du berätta hur det stavas :p

Kanske man skulle tänkt på innan man drattade sadeln i backen.
Har du en dressyrsadel kan hon ju rida med den annars får ni väl försöka låna av någon. Vilket kan vara trixigt, personligen lånar jag aldrig ut mina sadlar men ni kanske har någon vänligare själ än mig i stallet:devil:

En vän till mig var med om en liknade grej.. hennes medryttare hängde sadeln oaktsamt på en boxdörr och hästen som stod där tog en tugga på framvalvet så det blev hål..
Den tjejen hadde en drulleförsäkring viket täkte så att min vän fick ut en NY sadel..Det var visserligen en syntet sadel som oxå var nyinköpt.. men det skulle ha kostat mer att laga den än köpa en ny..Hålet på den sadeln var oxå i sits"lädret" fast på framvalvet.

Nä har bara en sadel, kan bli svårt att få tag på någon att låna, hon passar i stubben rex med största bomvidden (den jag har) eller prestige i största bomvidden men dom ligger inte så bra, sedan får hon ju ha max 16,5" sits oxå.
Dom största bomvidderna är ju något ovanliga, en tjej till i stallet har stubben sadel, fast tristan men hon rider dressyrlektion samtidig i samma grupp + att den sadeln är 17".

Så att få tag på någon att låna kan bli trixigt.

Hade jag haft hästen på gården så hade min hemförsäkring täckt, men nu gör hon ju desvärre inte det.
Men jag ska ringa dom igen å så får poappan kolla upp ordentligt för deras måste täcka eftersom att medryttaren är 12 år.

Annars så får dom så snällt ta å betala hela ändå, går ju ändå på max 3000 kr så självrisken är ju någonstans runt hälften på den (skulle troligtvis gå på 2500 kr). Å självrisken skulle dom betala det har dom redan sagt. Sedan har vi ju kontrakt på att dom ska betala saker som går sönder under deras använding (om det inte går sönder pågrund av vardaglig användning så som sker varje dag eller utslitning).

MP är visst halt så förra sadeln bara hänger på ridskolan.. hon kan juh prata med gitta om att låna sadeln på måndagarna (MP går nog inte då ändå) så rider hon dit barbacka och hon brukar juh gå hem.. :idea:

iallafall såg det juh ut på sadeln som att den glidit av åt andra hållet och han försökt rycka upp den med sadelgjorden(för att den inte skulle gå i backen) men att den dragit i backen på vägen ändå.. =/

Okej, då kan vi säga det till henne.

Knaske det är så det gått till då...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Dalmatiner

Hästrelaterat

Tillbaka