Sadelstorlek till barn?

cela

Trådstartare
Hej!
Är det ngn som har koll på sadelstorlekar till barn, är det både längd och "grovlek" på ryttaren som avgör vilken storlek? Vad kan vara passande storlek om man är mellan 125-135 cm lång m normal kroppsbyggnad? Finns det kanske ngn slags storlekstabell någonstans? Tacksam för svar!:bow:

Sv: Sadelstorlek till barn?

Det är både längd och grovlek som spelar in, men jag kan tänka mig att en normalbyggd unge på 125-135 skulle klara sig utmärkt med en 14-15" ett bra tag.
Det blir nog problem att få tag i mindre sadlar som inte är avpassade för småbarn med handtag och lite annorlund utformade sitsar.

Sv: Sadelstorlek till barn?

min dotter är 137 lång, ganska långa ben. hon sitter bra i en 15". den köpte vi på hööks, dom har även 14" "vanliga sadlar"

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 839
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 672
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 424
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?