sadeltips B-ponny

bigganl

Trådstartare
Finns det någon trevlig bomlös sadel som passar en B-ponny? Min lilla ska ridas in och jag hittar ingen lämlig sadel. Hon har så kort sadelläge. En bomlös skulle vara bra, (som hon också kan fortätta ha när hon ändrar sig i kroppen) men finns det såna åt så små hästar?
Vad har ni för sadlar, ni som rider B-ponny?

Sv: sadeltips B-ponny

puttar upp tråden
Finns det inte bomlösa ponnysadlar?
Ni som har små ponnyer, vilka sadlar har ni till dem? Sadlar som är korta i anläggningsytan är det jag vill ha tips om. Då kan jag söka passande bom bland dem sedan.

Har ingen bomlös. Men wintec och prestige tycker jag är bra sadlar då de går ändra i bommen. Prestige är min favorit;)

Barefoot har två barnsadlar som heter bellis och lilly. Även en western variant av bellis om jag inte mins helt fel. Men nu skrev du ju aldrig om du sökte barnsadel eller bara sadel till B-ponny. Bra pris är det också och jag är super nöjd med min barefoot (ej barnsadel).

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
621
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 284
Senast: iNHALE
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
338
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31