Sadeltips till pansarvagn/en riktig utmaning önskas

Mina cobbar och cobkorsningar är alla inridna i en Henri de Rivel flatback xxvid, som ligger bra på pansarvagnarna, och kostar inte en förmögenhet.
 
Jag har en County fit 4 till platt, bred och svängd rygg. Osäker på modellen nu, det är en dressyr, men kan kika ikväll.
 
@Alexandra_W
Fast det kan nog löna sig att prova ändå. Jag köpte en begagnad som nog är lite uttöjd, och dessutom är stoppningen justerad. Fit4 är normalt för smalt till min med, men här funkar det. Får man till det rätt med stoppningen vid bogbladen på den modellen av häst så behöver ofta sadeln inte vara så bred som man kanske tror. Och tro mig, min dam är modell soffa. :)
 
@Alexandra_W
Fast det kan nog löna sig att prova ändå. Jag köpte en begagnad som nog är lite uttöjd, och dessutom är stoppningen justerad. Fit4 är normalt för smalt till min med, men här funkar det. Får man till det rätt med stoppningen vid bogbladen på den modellen av häst så behöver ofta sadeln inte vara så bred som man kanske tror. Och tro mig, min dam är modell soffa. :)

Det haglar ju inte av dem att prova dessvärre, och iom att man då måste hitta en av de extravida fyrorna måste man ju kunna prova innan. Tyvärr är femmorna än mer sällsynta.

Men får se om det går att fixa till HDn. Den är tyvärr permanentstoppad - annars hade man ju bara kunnat stoppa bossorna plattare när man värmer om den.

Sitter på mobilen men har en bild uppifrån som ganska väl visar hur platt hon är.
 

Liknande trådar

Utrustning Tråden är egentligen mest hypotetisk. Men om jag ens skulle komma på tanken skulle jag givetvis ta ut en riktig sadelutprovare först...
2
Svar
21
· Visningar
2 371
Senast: caballus
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
9 623
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Jag hittar ingen ny sadellista efter version 2.0, så startar en fortsättning på följande tråd. Moderator får gärna radera eller slå...
Svar
2
· Visningar
2 552
Senast: Estivuz
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 156
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp