Sadeltips!

Snobben

Trådstartare
Vad har ni för sadlar till era hästar?Vore kul me lite tips!Vill ha en bra allroundsadel. :) Vad kostade era sadlar & vad har ni för hästar?

Sv: Sadeltips!

Jag har en El Paso roping sadel(westernsadel), en Freeform och en Barefoot...
Den jag använder mest är Barefooten...
western kostade nog runt 6.500 :-
FreeForm 9.500 :-
Barefoot 5.500 :-

Jag har en Wintec allround till min travare som är ganska bred
över ryggen.
Den kostade 4,500:- har jag för mig.

jag har en frank bain excell dressyrsadel. vet ej nypris.
och en pessoa hopp. vet ej nypris där heller. men den ska säljas och ska köpa en appalosa ;)

Jag har en Wintec cair 500 allround till min valack o den är verkligen jätteskön att rida i! Bättre syntetsadel har jag aldrig ridit i. Tror den kostade 4500 kr..

Jeg har en barefoot Cheyenne til mitt vbl sto. :love:
ca 6000 kr inkl trykkavlastende pad

Jag har en Griffin Robert Whitaker hoppsadel till mitt varmblod, kostade 3995 kr.

Jag har en Hubertus Flexline till mitt halvblodssto. Köpte den lätt begagnad för ca 4000 kr. Den är väldigt skön och är en bra allroundsadel.
Har även en Henri de Rivel allround som jag hade på mitt fullblod, som även har används en period på halvblodet tills hon fick Hubertusen. Den är myckt trevlig att rida i. Kostade 3500 kr och var använd i 1 år.
Har haft en Wintec 500 allround med ullstoppning, den var också bra, men hästen växte ur den. Alltså inte i bomvidd (som ju går att byta) utan den började lätta bak. Kostade ny 3375 kr.

Jag har en Stubben Siegfrid CS Hopp, flatback. Superskön. den kostade 10.500. jätteskön och prisvärd. Kram

Jag har haft en Griffin allround till min grova kallblodstravare. Den sadeln kostade strax under 4000 kronor.
Numera har jag en Jensen Amiral (dressyrsadel) som kostade 18000 samt en Henri de Rivel hopp exclusive som kostade 8300.

Immer

Har en Griffin Allround Halvblod åt mitt grova varmblod, hur bekväm som helst och sitter bra på hästen+att den formar sig mycket efter pållen.

Tiili skrev:
har en Wellington Elite..kostade 13 000:- (ny) tror jag. Den är iaf :love:

Var har du köpt din sadel? Jag har fått tips om att den skulle kunna passa på min arab. Vad har du för en pålle? Tacksam för svar! :bump:

ni med bomlösa:
vilka hästar använder ni dom till, varför köpte ni just dom?
intresserad :p

Jag har en bruksnordis, rider i en Barefoot/Cheyenne.
Kostade 4995;-, då bara sadeln.
Jag köpte till en TN Equalizer padd och fenders.
Slutade väl någonstans på 6000;- skulle jag tippa.

Jag köpte bomfritt till min nordsvensk för att jag helt enkelt var supertrött på att byta sadel var och vartannat år (hon ändrar sig väldigt mycket över ryggen beroende på årstid. Sommarhull, vinterpäls, fällningsperioder osv..)

Jag har en Griffin allround mot dressyr som jag inte använder längre, för den passar inte på Pinky.

Det är en underbar sadel iaf, skön att sitta i, superkvalité och lätt både att bära och att sköta. Thorowgoods Griffinsadlar är mycket prisvärda, tycker jag! Maxam och Sigma är mer lågprisvarianter, på alla sätt...

Just nu en Prestige Golden Star, en Passier Comet FS, en Albion Style och en Prestige Top Dressage, men ska sälja två av dom och köpa en Prestige Sidney istället.

har en Globus Esperanza hopp, nyköpt för 7600 kr för 1½ månad sen.
måste nog sälja den nu för hästen får ont av den (borde vara den iaf, ska kollas upp närmare).

blir förmodligen en lite lättare och mjukare sadel ex. Prestige el. liknande sedan.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
134
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
404
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 611
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har... 2
Svar
27
· Visningar
3 256
Senast: Elise4321
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?
  • Akvarietråden V