• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Clementine
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 799
C

Clementine

Jag har bestämt mig för att köpa en hoppsadel då min allround är lite sned i bossorna. (permanentstoppad skit :mad: )
Så nu undrar jag om ni har något tips på märke, hästen (arabkorsning) kräver x-vid mot xx-vid bom :crazy: , hon är väl en 110-115 grader eller så. Hon har relativt rak rygg men är lite lite överbyggd och hon har normal manke. Om det kan va till någon hjälp så ligger min stübben tristan dressyrsadel bra, men tex prestige är för svängda (och för trånga också för den delen).
Jag har tänkt mig ett pris på ungefär 4000 max 5000 så då blir ju utbudet lite begränsat. Jag är även öppen för syntet, men helst vill jag hitta något begagnat i läder, men det är nästan omöjligt med tanke på bomvidden hästen kräver.

MVH Clementine

Sv: Sadeltips

Jag är 163 cm lång och har vanligtvis storlek 36 på byxor. Jag har ganska så korta ben så jag kan inte ha för långa sadelkåpor. jag har 17 tum på dressyrsadeln men kan rida i stallkompisens 16 tum utan problem. har haft lite problem att hitta passande sadlar men stübben i bomvidd 33,5 ligger bra. Hästen har som sagt relativt rak och rund rygg men är lite lätt överbyggd.

ska se om jag kan fixa en bild senare

Jag har bilder på ryggen och dressyrsadeln på mina prylar på lunar. så om nån orkar kolla vore det jättesnällt
jag heter suspicious

jag har en Globus Clic CC till salu om det kan vara något, vet dock inte om det är ngn som passar dig och hästen, bom 36 och 17"

(förlåt för försäljningstricket)

Liknande trådar

Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 998
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Dressyrsadel till KORT, något sväng rygg med mycket bog. Hästen har ks så det får absolut inte bli tryck på länden (L5-L7) Det mesta som...
Svar
11
· Visningar
1 583
Senast: Design05
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 514
Senast: Emiro
·
Utrustning Jag håller på att få gråa hår över damen härhemma. Hon har ingen lätt rygg till att börja med. Men sen ändras hon enormt i rörelse... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 352
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka