Sadeltråd, igen.

Amha

Trådstartare
Jag blir så knäpp på det där med sadlar. Vad ska man ha för nåt? Jag köpte en westernsadel för ett tag sen men min lilla totto har ändrat sig ordentligt på bara ett par månader och passar inte i den längre. Westernsadel är egentligen det jag helst vill ha, eller något bomlöst. Inte en vanlig engelsk i alla fall, de är så obekväma :)

Hästen som den ska ligga på är en maxad D-ponny som är ganska grov. Hon har ganska mycket muskler just i framdelen och är rund över ryggen.

I en engelsk sadel har hon storlek vid vet jag och bommen måste vara ganska svängd. Sadeln får inte heller kosta allt för mycket. Det bästa vore om priset kunde ligga runt 4000-5000 (även begagnat). Någon som kan hjälpa mig på traven innan jag bestämmer mig?

Sv: Sadeltråd, igen.

Just det, missade att jag hade planerat att använda sadeln till distansridning.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
685
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 309
Senast: lillamy73
·
Utrustning *suck* Då är vi tillbaka i sadelträsket igen. Jag får acceptera att vår nuvarande sadel kanske inte är den bästa lösningen för oss och... 2
Svar
23
· Visningar
3 059
Senast: caballus
·
Utrustning Jag har sluppit sadelproblem så länge att jag är helt borta med vad som finns nu. Hästen har spikrak rygg, inte överbyggd men svagt... 2
Svar
34
· Visningar
2 643
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka