Sadelunderlägg som lyfter HELA sadeln?

Sidekick

Trådstartare
Finns det något sådant? Och isåfall vart?

Har en sadel som är liiite för vid men som ligger bra med en tjockare pad under, men har inte hittat någon utan har mest kommit på egna lösningar.. Men till tävling så är inte det så snyggt..

Sv: Sadelunderlägg som lyfter HELA sadeln?

Är det en westernsadel eller en engelsk? Till engelska finns ju Mattes fårskinnspaddar.

Det är till min huntersadel, alltså den engelska. Men är en fårskinnspad tjock nog? Dessutom får den helst inte vara tjock hela vägen över ryggen utan bara på sidorna, så den kommer upp från ryggraden.

mattes fårskinnspaddar har en tunnel vid ryggraden, kanske kunde var nått?

Jag har en pad innehållandes ett luftsystem som fungerar utmärkt på för vida sadlar (eller om man bara vill ha tryckutjämnande).

Paden är uppdelad så att du kan fylla på individuellt främre och bakre halvan av den. I mitt fall behöver jag tex ha lite mer luft framtill. Paden pumpas med en medföljande pump.

Fungerar skitbra!!

Vet inte om man får länka till hemsidan längre ? Är du intresserad så kan du annars pm:a mig (säljs enbart via en återförsäljare i Sverige).

Mattes correction pad är ju en fårskinnspad med tunnel och den har fickor där man kan lägga i inlägg.

Det är till min huntersadel, alltså den engelska. Men är en fårskinnspad tjock nog? Dessutom får den helst inte vara tjock hela vägen över ryggen utan bara på sidorna, så den kommer upp från ryggraden.

En Mattespadd är det du söker. Stabil, kompakt ull med ordentlig kanal. Är den inte tjock nog är sadeln alldeles för bred.

Jag har sett att det numera finns schabrak som man kan lägga i ilägg i.. jag ska kolla runt lite på vart det finns:) så kan jag länka sen:)

Till mig sa dom på Cha****s att en mattes pad gör ungefär en bomstorlek. Det varn den vanliga paden utan korrektion som dom pratade om då.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
630
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka