sadelutprovare

• Western
  • Trådstartare Trådstartare pyret
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 309

pyret

Trådstartare
Jag letar ny sadel till min häst och har nästan gett upp tanken på att hitta en begagnad som passar.:( Jag tänkte nu istället ta ut en sadelutprovare så att jag får en bra sadel som jag vet passar hästen bra.
Men var får man tag på folk som provar ut och säljer westernsadlar?

Är väldigt tacksam för hjälp kan jag tillägga!:D

Sv: sadelutprovare

Skulle rekommendera Tommy Gustafsson på Scandinavian Western. Inte provat där själv men har en sadel därifrån och jag känner några stycken som varit där och fått sadlar utprovade och se är jättenöjda :) Kolla in deras hemsida, där ser du mer.

Lycka till!:)

Nu vet jag inte var du bor men håller med ang scandinavian western och även Håkan Ask som har westerbiten!

Var hos Tommy och provade sadel förra veckan och kan bara instämma i rekommendationerna ovan. Han gör ett grundligt jobb.

Tack för svaren!
Håkan Ask bor jag inte alls långt i från så det kan nog vara ett bra alternativ:laugh: Jag ska kolla upp Tommy också!:)

Tack igen:D

Fast jag var där för ett par år sedan (när jag själv var okunnig på westersadlar) och kom hem med en som verkligen inte passade hästen! Lita inte blint på någon, utan lär dig en massa själv först och tag sedan hjälp.

Åkte dit på rekomendation, 20 mil enkel resa och det kändes jättebra när jag åkte hem, men en vecka senare hade jag insett att sadeln inte passade alls...

Var det svaret till mig?:confused:
Jag köpte min första westernsadel för 17 år sen och känner att jag har lite koll. Har sett flera exempel på Tommys jobb under senaste 20 åren och blev även rekommenderad dit av en person vars kunskaper jag håller högt. Jag ser ingen anledning att återlämna min sadel.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 578
Senast: Idaw83
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Ramona
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1... 2
Svar
27
· Visningar
2 359
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet