Sadelväskor bara för islandshäst?

Gullan86

Trådstartare
ja försökte få lite svar i en annan tråd på utrustning men det var ju (nästan) stört omöjligt så jag antar att det är här på islandhäst alla sadelväskor gömmer sig.

vill veta vad ni har för sadelväskor va de kosta o va ni tycker om dom? hur ofta används dom?

någom som sytt en själv t.o.m

själv vill jag ha tag på en framväska men det verkar knappt finnas behöver vara rätt liten/smal för att få plats på min lilla islandhäst de bakväskor ja har nu är nästan för stora med(de svarta från börjes)...

nån som vet nån mer (inte så vråldyr då) framväska förutom boetts.?

Sv: Sadelväskor bara för islandshäst?

Har skinnväskor som jag fått :bow: (börjes för 245:-)

De är bra fast jag önskar att det hade varit ett spänne mitt på. Ska experimentera lite och sätta en hållare till svanskappa på dressyrsadeln, sen ska jag göra ett hål och fästa en karbinhake i väskorna, mitt på liksom. Det blir ju lätt att de kasar annars när man har en termos i den ena och bara några pepparkakor i den andra :angel:

Det optimala är väl att ha sadelväskor på en "islandssadel" som oftast har några "hankar" man kan fästa i...

Har bara sett de gröna framväskorna, vet ej om det är boett, men de var inte så billiga de heller...

De jag inte rekommenderar är de i "nylon" (eller liknande) de är billiga men de går sönder himla fort.

tack för tipset ska kolla....

shit hitta precis en nylon bakväska(sån som ja har) hos kaupre i en annan färg än min fast för 250kr istället för 70 hm lite skillnad.

Senast ändrad:

smart ide ja har ju en torsion island sadel tror de gjorr den med fler ringar för att man ska kunna ha sadelväskor men de sitter inte riktigt exakt som på andra sadlar tycker ja inte.

läder väskorna från kaupre var riktigt läckra men det konstiga är att det finns tydligen bara 2 olika sorters framväskor boetts och austunds(o de båda var ju i nylon....o me de priset vill man ju inte att de ska gå sönder..

finns de verkligen ingen som säljer framväskor i läder???

är dessa fram eller bak?:
http://kaupreridsport.e-butik.se/KaupreRidsport/images/shop/B03.jpg

Senast ändrad:

kollade vad jag hittade Gullan:
http://www.isbiten.com/ovrigt.html
För 129 spänn kan man ju testa...

De från kaupre måste väl ändå vara bak, med den breda anläggningsytan är det nog inte så kul att ha dem på manken/halsen...

oh vilka fräsiga hihi men blir de lika tungt påbåda sidor då?

gör de igentligen nåt att ha en liten västa där man typ har kamera ev liten vattenflaska bara på ena sidan?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 452
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för... 2 3
Svar
45
· Visningar
6 205
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 613
Senast: Sel
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej. Dethär är en sak som jag har tänkt på om jag skulle skriva här för det är ganska känsliga saker och många kanske inte delar om...
Svar
19
· Visningar
2 393

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka