_L_
Trådstartare
Westensadel till lågt pris!
Kan man köpa en sådan eller är det bara skräp!?
Är en westernsadel lättare att anpassa än en vanlig "engelsk" sadel?
Ok, man ska ju ha en sadel som passar så bra det bara går men om man inte vill åka till en speciell sadelutprovare?
Har ni alla gjort det, eller hur hittade du din sadel?
Ska man tänka på nått speciellt för utom att den ska passa hästens rygg och ryttarens säte??
Kan tala om att jag inte vet så mycket om western, men är intreserad
Själv har jag en gammal hoppsadel (hoppar aldrig och kommer inte att göra, får låna den så länge jag vill) som säkerligen är av god kvalite men börjar visa ålderstecken
Nått hårt i sitsen känns, ant bomen? Och jag har inte gott om pengar så jag känner att jag vill slänga ut allt för mycket på en sadel. Men ändå vill ha nån annan då den jag har börjar bli obekväm!
Har en fjording på 21 år och har tänkt ha sadeln till henne (de år hon har kvar, kan bli några men kanske inte så många att man vill lägga ut över 3 000 kr på en sadel till henne/mig) Fast om jag börjar rida ännu mer än nu och köper en ny häst blir det andra ljud i skällan speciellt om hästen är ung!
Hästen är inte westernriden men då jag inte rider så avancerat kommer det att fungera bra oavsett sadel.
Det är en bekväm sadel jag är ute efter. Och den ska inte vara så dyr. Nån som har andra förslag?
Jag är tacksam för dom svar jag får!
Och om du bara har nån liten krumelur till svar, skriv den!
Bättre det än att ingen säger nått alls!
Börjes Westernsadel WBT:
Tycker den ser fin ut! Gillar inte ljust läder (natur).
Mvh Lisa
Kan man köpa en sådan eller är det bara skräp!?
Är en westernsadel lättare att anpassa än en vanlig "engelsk" sadel?
Ok, man ska ju ha en sadel som passar så bra det bara går men om man inte vill åka till en speciell sadelutprovare?
Har ni alla gjort det, eller hur hittade du din sadel?
Ska man tänka på nått speciellt för utom att den ska passa hästens rygg och ryttarens säte??
Kan tala om att jag inte vet så mycket om western, men är intreserad
Själv har jag en gammal hoppsadel (hoppar aldrig och kommer inte att göra, får låna den så länge jag vill) som säkerligen är av god kvalite men börjar visa ålderstecken
Har en fjording på 21 år och har tänkt ha sadeln till henne (de år hon har kvar, kan bli några men kanske inte så många att man vill lägga ut över 3 000 kr på en sadel till henne/mig) Fast om jag börjar rida ännu mer än nu och köper en ny häst blir det andra ljud i skällan speciellt om hästen är ung!
Hästen är inte westernriden men då jag inte rider så avancerat kommer det att fungera bra oavsett sadel.
Det är en bekväm sadel jag är ute efter. Och den ska inte vara så dyr. Nån som har andra förslag?
Jag är tacksam för dom svar jag får!

Och om du bara har nån liten krumelur till svar, skriv den!
Bättre det än att ingen säger nått alls!
Börjes Westernsadel WBT:

Tycker den ser fin ut! Gillar inte ljust läder (natur).
Mvh Lisa