Sadlar!! *bilder*

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TheDot
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 175
  • Visningar Visningar 18 600
T

TheDot

Nu tycker jag det är dags för alla "bukefalare" att visa upp sina sadlar! Vad är det för märke & hur länge har ni haft dom? Jag har haft min i ca 3 månader kanske och det är en stübben siegfried CS. På bilden har vi presis kommit in från en blöt ridtur men den enda bilden jag har! :bump:

MunsboroKrawitz076.jpg

Sv: Sadlar!! *bilder*

Den sadeln såg ju inte ut att passa hästen för fem öre...

Fin sadel annars.

Håller med, alldeles för smal, ligger för långt fram och är i bakvikt.... :crazy: Fick du den utprovad? Isf borde du klaga!!

Här är mina sadlar, väldigt nöjd med dom!

Prestige Sidney
Image013.jpg

Prestige Top Dressage
top-dressage.jpg

Passier Comet FS
HPIM0519.jpg

Tycker om alla sadlarna, men Passieren är till salu för den passar ej (tyvärr) därför köpte jag Sidney'n istället. Prestige är de ända sadlarna som ligger bra på honom, av alla jag provat.

Här är min Prestige Golden Star som min andra häst hade då han reds:
HPIM0132.jpg

:eek: det var en duktig sadelprovare som hjälpte oss.. men ser det så farligt ut? kan hålla med om att den ligger lite långt fram på bilden men..

har kännt när jag rider att jag kommer lite i bakvikt och så.. men imorron kan jag ta kort när den ligger på utan schabrak osv?

Har du fortfarande inte lyckats sälja passieren? Trist att ligga ute med så mycket kapital! :crazy:

butet.jpg

Hoppsadeln, butet flatback

sadel.jpg

Dressyrsadeln, Jaguar xkc

Jag hade inte ridit 5 minuter i den sadeln om den ligger som den gör på bilden. Möjligen ligger den bättre om den placeras i sadelläget och inte på bogbladet, fick du inget tips om var sadeln ska läggas?

ta kort på den utan schabrak och när du har dragit bak den enbit, den kan ligga i bakvikt pga att den ligger för långt fram på manken också!

Det här är min nya sadel, en begagnad Stübben Excalibur. Har dock inte fått hem den än, får den nästa vecka.

x1prGu8csMKJzG1AUhdAJma8Wtuf3hOXXJs7BWeSQwykpidcJJs9U7B4iWAP6Sicu3cjw5kL4iWYomT-5mdj_Swc6lN-GVD8aTZhysmlDqSwB2keymrXSImTJ8zo-8X403M

Ni som värkar så duktiga.
Ser ni om denna sadlen ligger extremt dåligt på Missy?(Jätte dålig bild med försök)

{38968957-33ca-49a0-81c8-d1089f071377}.jpg

Ser ut att ligga VÄLDIGT högt över hästen framtill, skulle gissa på att den är för smal.

Sweet skrev:
Ser ut att ligga VÄLDIGT högt över hästen framtill, skulle gissa på att den är för smal.

Jo det är den och ändå säger sadelutprovaren att den var i bredaste laget :crazy:

Jag har faktiskt funderat på att byta ut den med vet inte hur jag ska gå till väga. jag la den lite längre fram pga tyngdpunkten för när jag har den som "den ska" ligga känns det som om jag sitter ALLDELES för långt bak :( Sadeln passar ju varken mej eller hästen (verkar det som) så jag vill verkligen byta ut den.. så fort jag kan..

Den är¨för smal och ser ut att ligga för lång bak.

Popeye: Det var en tjej som garanterat skulle köpa den, har även skriftligt (på mail) att hon säger att hon helt säkert ska ha den. Så jag betraktade den som såld. Mailade fram och tillbaks en hel del ggr om hur vi skulle göra med betalning/hämtning, och hon sa att hon skulle komma upp till Strömstad den veckan och hämta den. Och att hon skulle ringa innan hon kom. Men jag hörde aldrig nåt mer.... :mad: Det är så jäkla dålig stil! Egt så kan jag väl pressa henne att köpa den, eftersom jag har det skriftligt, men har inte orkat.... :crazy:

Jag förstår inte hur du kan säga att sadeln inte passar genom att se en bild på internet??! Jag tycker den ser bra och och är den dessutom utprovad av sadelmakare så...

Så illa som den ligger så kan det ju inte varit en duktig sadelinprovare som passade in den sadeln... Var det även hon/han som sålde sadeln till er?

Vad är det för bomvidd på sadeln?

Din presiege ser inte heller ut att ligga så bra som måste ha både tjock padd och tjockt schabrak under...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: cowgirl81
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
478
Senast: IngelaH
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
771
Senast: Blyger
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 233
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka