Sadlar igen

meadow

Trådstartare
undrar om någon har erfarenheter av crown ( flatback) och dominus( flatback).
Har flera unghästar som är olika byggda och har fått tag på några äldre sadlar genom annons. hur är ovanstående i storlek( ex stor el liten jmf med andra). har jag fattat det rätt ska crown passa en rund rygg med liten manke och dominus passa en häst med lite svängd rygg och manke?

Sv: Sadlar igen

Crown: passar upp till normal hög manke, lite kortare rygg, och en rakare rygg. Passar bra på runda hästar ja.
Är ganska normala i både bom och sits.

Dominus: Små i sätet och i bomvidderna, passar en svängd och lite överbyggd rygg och passar bra på ganska höga mankar också (kan dock inte tänka på mig att den passar bra vid en gigantisk manke).

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 237
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 705
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 397
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 329
Senast: Aifos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Retrievertråden