Sadlar liknande Stubben?

Pontevecchio

Trådstartare
Söker ny dressyrsadel och tidigare sadelutprovare rekommenderade stubben till min häst. Hon har väldigt kort rygg och kan därför inte ha kilbossor.

Jag har en hoppsadel i stubben men tycker den är hård i sitsen. Så min fråga är:

Förslag på sadlar som liknar stubben men gärna mjukare för ryttaren.
Gärna tips om sadelutprovare och var man kan finna begagnade sadlar i stockholm (förutom lillhästen i stav) tas också emot.

Tack
 
Stübben är inte hårdare mot hästen än någon annan ullstoppad sadel.

mvh Jessica
 
Hästbiten på söder tar emot och säljer begagnade sadlar. Där kan du också få med dig en tjej som provar ut sadlarna åt dig.. Vet inte hur duktig hon är, men jag vet att tjänsten finns att tillhandahålla.. ;) De har massor av olika märken..
 
Passier
Ideal Jessica (Crown)
Olympic Jessica

De nya Stübben sadlarna är INTE hårda!!!
 
förstår din tanke om stübben men har du provsuttit den nya dressyrsadeln "Maestoso"? Den är mycket mjukare än de äldre sadlarna, det går framåt för Stübben ;) Men visst, den är ju dyr också eftersom den är ny.

Diplomerade Sadelutprovare
Lars Sundin, Katrineholm, 0150-107 60
Bengt Jällgård, Stockholm, 08-84 92 58

Många åker runt i hela landet också.

Lycka till i sadeldjungeln! Bland de bekvämaste dressyrsadlar jag suttit i är faktiskt min egna Morris & Nolan! :D (skönare än en 30 tusen plus-sadel jag ridit i :eek:) ;)
 
Jag har en ny stubben siegfried som inte är hård i sitsen.
Den är dessutom till salu :angel:
 
Har tyvärr inte råd med en ny utan tänkte köpa en begagnad.
Har ju tittat på stubben av den anledningen eftersom jag tycker de verkar hålla bra.

De märken du nämner har väl kilbossor? Det passar tyvärr inte min häst.
 
hm, jag har också för mig att sadelmakaren sa att det var kilbossor på både Stübben och M & N... fast jag kan ju ha fel.. :confused: :p
 
De nya stubben kanske har kilbossor men de gamla inte?

Annars har ju alla rekommenderat mig stubben för att de inte har det.

Förvirrat :confused:
 
hihi ja men lite inte på mig, jag VET inte säkert :p Fråga en diplomerad sadelmakare?
 

Liknande trådar

Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
678
Senast: Jeps
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 241
Senast: Lixiigirl
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
1 966
Senast: MiniLi
·
Utrustning Fortsatt sadelletande pågår ;) Nu undrar jag över Prestige och alla deras modeller på hoppsadlar. Det finns ju HUR MÅNGA SOM HELST...
Svar
8
· Visningar
2 769

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp