H
Hibicza
Sv: Sadlar till araber!
Jag har storlek 36-38 i byxor, är 16,5" för litet?
Jag har storlek 36-38 i byxor, är 16,5" för litet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har aldrig ridit i bomlöst men bävar för att måsta köpa en om inget annat fungerar. Sitter man verkligen lika stadigt i en bomlös som i en sadel med bom?anja skrev:Albion passar perfekt på min arab med ganska rak rygg, hon kan t.o.m ha en 17" utan problem fast det kan bli lite långt i andra märken.
Men nu har jag en bomlös sadel, en Star Trekk comfort shorty. Min stallkompis har en likadan till sin arab med väldigt kort rygg. Så kan du tänka dig bomlös kan jag rekommendera en Star Trekk! Den känns precis som en bomsadel att rida i för övrigt, väldigt stabil och bra.
mahlmt skrev:Problemet med distansaraber är att det som fungerar på träningsritter hemma fungerar inte på längre tävlingsritter. Man kan visst ha en sadel som passar för dressyr och hopp men när det gäller distans så gäller högre krav.
Araber är ju så olika byggda i ryggen också. Jag har en breeed arab ( ca 130 grader) och då är det inte lätt att hitta sadlar.
Som dressyrsadel har jag en Griffin cob dressyr xx-vid. Den är dock ca 46 cm lång så den är inte superkort.
// Linda
Hibicza skrev:Jag har aldrig ridit i bomlöst men bävar för att måsta köpa en om inget annat fungerar. Sitter man verkligen lika stadigt i en bomlös som i en sadel med bom?
Hibicza skrev:Jag har aldrig ridit i bomlöst men bävar för att måsta köpa en om inget annat fungerar. Sitter man verkligen lika stadigt i en bomlös som i en sadel med bom?
Jag lovar och svär att han är så här bred. Var tom lite bredare för ett år sedan.jjeg skrev:Och jag som tycker min är bred...105 grader....Men är det sant att din arab är så bred.......