Sv: sadlar...

megasus skrev:
Ja, vad rider ni med för sadlar och hur mycket kostade dom??

Haha, jag har en begagnad islandssadel som jag köpte för 4000:- :rofl: eller egentligen fick jag den av min pappa för jag lånade pengar av honom som jag sen "fick" på julafton. En bomlös Diddidyna, kusen älskar den!

Jag är numera sadelfantast, har haft 6st nu på ett år :angel: men nu har jag blivit less och helt enkelt skaffat en så billig som möjligt som hästen inte sparkar bakut med vid sadling.

En FreeForm för 9500 :-
En BareFoot för 6500 :-
En El Paso(westernsadel) för 4500 :-

Country dressyrsadel med några år på nacken. köpte den begagnad för 2,5 år sen för 4000:- (nypris 12000:-) då fick jag även med 2 st schabrak å ett termo inne täcke.

sen har jag börjes paketsadel som jag fick i julklapp 1993 å kostade nog 999:-

sen ahde hon med sig en annan lika dan alroundsadel när jag fick henne i maj 1993, fast brun.

Har två sadlar: Santa Cruiz - allround mot hopp för 6.000:- och en Simco arabian - westernsadel för 11.000 :- Fast skulle vija ha en bomlös sadlel...

en morris & nolan för 8000
en horsesaver syntet hopp för 2100

FitForm Bomfri: 6.500.- + padden till: 2.000.-
Stubben MF Hopp: 3.500.-
HS Exellent 1000: 5.500.-(för ca 12 år sedan)

Flexion SBS (bomlös dressyrsadel) 12.500:-

El Paso (westernsadel från Börjes) 1.295:- (extrapris var det då; fast nu ligger den t.o.m. på 995:-)
Många hatar denna westernsadel bara på grund av pris och material, men efter att ha dissakerat min förra El Paso, hittat en bom som passar min häst super och dessutom inte sett något konstruktionsfel som stör mig så bestämde jag mig för att köpa en till sådan tills jag har råd med en bättre westernsadel (dessutom älskar jag den mjuka mockan istället för stelt jädra läder). Helst vill jag ha en med flexibel bom; men det får bli någon gång i framtiden när jag vunnit på lotto eller något.

Jag rider i:
Hubertus Flexline Allround. Kostade 4500 kr och var då lätt begagnad.
Oxford CC Flatback. Den är också begagnad och jag prutade ner den till 1500, gjorde världens kap! :p För den är i bra skick!

Sedan har jag även:
Crown Regal Dressyr: Den kostade ny ca 10 000 kr. Fick med i hästköp.
Henri de Rivel Allround: Kostade 3500 kr och var ett år begagnad, i kanonskick. Superkap verkligen.

Med andra ord så lönar det sig att rota bland begagnat, för man kan hitta även dyra sadlar där. Hittade även en supersnygg Jacson för 6000, men bomvidden var inte exakt för hästen - tyvärr!

Micko har en Kloster Schöntal dressyr sadel som kostade 4500:- begagnad, letar allround/hoppsadel nu för distansträningarna.
Pyrus har en Appaloosa dressyrsadel som kostade 8500:- begagnad och en Stübben hoppsadel som kostade 11 000:- i nypris.
Canyon har en Stübben dressyrsadel (har jag för mig att det är iaf) som ingick i priset för hästen.

Rider sällan i den men jag har en Pfiff dressyrsadel. Kostade 8000:- om jag inte minns helt galet.

Till dressyr har en Jaguar som jag köpte ny för 4 år sen för 19,000 spänn inkl. rabatt.

Till hoppningen/rida ut har jag en Crosby från USA som är jäkligt flatback, 10,000 i ny pris för en sådär 10 år sen, jag köpte den begagnad för ca. 4,5 år sen för 3,500.-

Jaguaren är lätt den bästa och skönaste sadeln jag någonsin haft.

Jag har en Prestige golden star :mad:. Den kostade 10 000 tror jag.. Vi va å provade ut den och stoppade om och allt och ändå har hästen fått skav av den! :mad: Så nu måste vi åka tillbaka och stoppa om eler prova ut ny eller vad det blir, lite sådär lagom kul :smirk:

En stûbben hoppsadel som är rätt så gammal... men nya kostar dom väl nu ungefär 12 000:-
Förut hade jag en M&N ponnyflatback på min ponny som jag köpte för 8200:-

megasus skrev:
Ja, vad rider ni med för sadlar och hur mycket kostade dom??

Jag har en av märket Walsall (tror jag) köpte den begagnad av "min" sadelmakarre som provade ut den på pållan för 2500kr

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 141
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 619
Senast: Roheryn
·
Utrustning Vilka här har provat Taurs nyare sadlar, alltså de släppta typ senaste 3 åren? Jag provade Gaiter version 1 och sålde den nästan...
Svar
10
· Visningar
748
Utrustning Ni får gärna hjälpa mig med mina sadlar. Jag blir inte klokare av att googla runt. Jag har en Equipe Linnea med märkning ”+2 M från...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Gps-halsband
  • Senast tagna bilden XVI