Sv: sadlar...

Har 2 jaguarsadlar och en butet, alla utprovade efter hästen. En av jaguarsadlanarna ska säljas, och är (förhoppningsvis) redan såld.
Tänker inte räkna ut vad de kostar tillsammans, man måste kunna somna ikväll också ;)

Passier optimum dressyr, 23500 kr

Passier PSL hopp köpt begagnad (tre år gammal) för 7500 kr (nypris 17000kr.

Snart en Torsion Light 6900 kr

Har provat en torsion och det är helt klart den som hästen trivs bäst med... :smirk:

frank baines reflex, flatback
1,5 år gammal
kostade som ny ca 21000 (fast jag prutade lite hehe)

Har bara en hoppsadel som jag fick med hästen.
En Kloster Schöntal hoppsadel som har ganska många år på nacken men är nu värd ca 4500-5000kr

whalan skrev:
Har bara en hoppsadel som jag fick med hästen.
En Kloster Schöntal hoppsadel som har ganska många år på nacken men är nu värd ca 4500-5000kr

5000kr :eek:

Jag sålde min för 500kr

I en fantastisk kvalitetssadel som är dyrare nu än vad den var när jag köpte den för 6 år sedan... :-)

Köpte båda sadlarna med hästen, "kompispris" :D

En svart Zaldi hoppsadel. Rätt djupt säte, klossar. Uttagen år 2000. Fräsh, välvårdad och snygg. Köpte den för ca 4500. Skulle jag sälja den skulle jag ta ut mer.

En svart dressyrsadel, från Zaldi även den. Trevlig sadel som passar pålle. Den låser inte ryttaren lika mkt som jag tycker att ex Atlantan gör. Den har åtminstone 9 år på nacken. Välvårdad och välanvänd. Köpte den för drygt 2000 ;- har jag för mig. Skulle sätta högre pris om jag sålde den.

Ponnyn har en allroundsadel mot dressyr från lewa. Den är välvårdad, fräsh och riktigt trevlig i kvaliteten. Den är nog ungefär i min ålder (född 83) men det syns inte :D Sadlarna förut gjordes för att hålla. Det märks. Minns inte vad den köptes in för men den är iaf inte flitigt använd alls de senaste 10 åren. Ponnie rids mest barbacka. Det var bara i början som jag hade henne som hon reds mkt med sadel. Sedan fann vi nöjet i att busa barbacka eller använda Bellas allroundsadel (som är min fjärde sadel, ingen aning om pris, tillverkningsår eller märke men är riktigt hyfsad för att vara märkeslös.. den hänger bara numera.). Lewan skulle nog antagligen säljas för 2000 - 2500. I mitt tycke är den absolut värd det men dessa sadlar tillverkas ju inte längre. Har dock sett sadlar som satts ut för samma pris och samtliga är i sämre skick än min. Lewan är iaf den snyggaste sadeln färgmässigt som jag sett. Rödbrun och ljust valnötsfärgat säte. :d

En Kieffer Lech Profi som jag köpte begagnad för 8000:-
o en Kieffer Donau för 10900:-

Dressyr.Passier Optimum ca 23.000 kr
hopp. stubben siegfried ca 7.000 kr (beg)
Hopp. wintec 500 close contact cair ca 6000 kr

Olympic Jessica dressyr, inköpt av syrran för x-antalet år sedan. Tror den kostade 6500:- då. Sedan har jag en Lewa allround (ska säljas.

Jag har en Simco Arabian Workingsaddle (fick den i tisdags :) )
Betalade ca 5 000 kr för den, helt ny :banana: men den kostar väl egentligen ca 10 000 (importerat den själv)

Wintec allround (ej cair) ca 3500 kr ny
Kieffer Lech DL II dressyr 3500 kr begagnad (runt 9000 ny)

dressysadel Wintec: 3000:- använd ett 10-tal gånger innan jag köpte den
hoppsadel Wintec Close contact Cair: ca 5000:-

hade förut en Hubertus hoppsadel som jag köpte för 2000:- sparsamt använd

Senast ändrad:

Jeremy rugde flatback, kostade 16500:-

Letar också efter en westernsadel

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 141
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 619
Senast: Roheryn
·
Utrustning Vilka här har provat Taurs nyare sadlar, alltså de släppta typ senaste 3 åren? Jag provade Gaiter version 1 och sålde den nästan...
Svar
10
· Visningar
748
Utrustning Ni får gärna hjälpa mig med mina sadlar. Jag blir inte klokare av att googla runt. Jag har en Equipe Linnea med märkning ”+2 M från...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband