Bukefalos 28 år!

säkerhetsstigbyglar

B

benjamin

Rider med vanliga säkerhetsstigbyglar med gummisnodd och läderbit. Är de de säkraste? De här sprenger som är ledade med gummi på sidorna, hur säkra är de? Vilka är säkrast? :confused:
 
De säkraste stigbyglarna jag sett är ett par stigbyglar med helgjuten tåhätta utan en enda glipa någonstans. De är de enda där inte ens jag med min livliga fantasi lyckats komma på något sätt att fastna oavsett vad man har för skor.
 
Så säkra ska de inte vara.... De ska se snygga ut också :angel:
 
Rider med vanliga säkerhetsstigbyglar med gummisnodd och läderbit. Är de de säkraste?

Om du rider med jeans är de farliga, byxorna kan fastna och jeanstyg är segt så de går inte sönder.

De säkraste är nog Sprenger-byglarna som faller ihop i en liten metallhög när man trycker till på dem. ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Hur säkra är Freejumps? Dottern rider med en annan typ av säkerhetsstigbygel idag där utsidan viker sig vid tryck, känns väldigt...
Svar
4
· Visningar
523
Senast: Freazer
·
Utrustning Vid en ridolycka där jag föll av hästen tänkte jag i luften påväg ner ”åh måtte jag inte fastna i stigbygeln”. Det gjorde jag tack och...
2
Svar
33
· Visningar
2 270
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Har fått ett par jättesnygga Ophena A av min snälla mams. Nu efter att ha ridit I dom i knappt två månader kan jag inte komma över hur...
Svar
14
· Visningar
1 781
Senast: AW
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
1 666
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp