Säkerhetsväst eller inte vid graviditet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Cari

Har en fråga som ni kloka säkert har svar på. Vilket är egentligen bäst, att ha säkerhetsväst eller inte när man är gravid? Har nämligen börjat få bebismage och är rädd att kanten på säkerhetsvästen kan göra mer skada på bebisen om jag skulle trilla av än om jag inte har säkerhetsvästen alls?

Vad tror ni?
 
Sv: Säkerhetsväst eller inte vid graviditet?

Jag hade min säkerhetsväst på så länge jag kunde. Kanten är relativt mjuk på min väst. Inget jag reflekterade över om jag ska vara ärlig. Bebisen är ju så skyddad där inne. Om inte annat så skulle alla mina barn vara lått hjärnskadade när de kom ut då deras äldre syskon hoppade på min mage ibland.......(inte med flit)
 
Sv: Säkerhetsväst eller inte vid graviditet?

Jag hade min så länge det kändes bekvämt - har mycket svårt att tro att kanten på något sätt skulle vara farlig (men den blir obekväm efter ett tag).
 
Sv: Säkerhetsväst eller inte vid graviditet?

Jag har säkerhetsvästen på. Tror inte att den kan göra någon skada i alla fall. O om inte annat skyddar den ju ryggen, o det känns ju inte precis läge att trilla av o skada ryggen när man dessutom är gravid. O min väst är än så länge rätt så bekväm (är förstås bara i v 27 än).
 
Sv: Säkerhetsväst eller inte vid graviditet?

Kanske bäst att fortsätta använda västen då. Gör den samma nytta nu när jag inte kan dra åt den som förut, känns som den "glappar" runt kroppen, främst bröst och rygg men det blir väldigt obekvämt om jag försöker spänna för mycket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 011
Senast: Ms_Antrop
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 362
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 165
Senast: Wille
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
941
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp