Bukefalos 28 år!

Säkerhetsväst med dragkedja fram

Görel

Trådstartare
Moderator
Efter att ha ramlat av min häst i förrgår och skadat ett revben har jag insett att jag måste köpa en säkerhetsväst.

Är det någon som vet vart i Stockholmsområdet jag kan köpa en säkerhetsväst i högsta skyddsklassen med dragkedja fram? Har lite klaustrofobi så jag fixar inte en väst med helt framstycke! Har prövat!
 
Kan inte tipsa om affär, men kan tipsa om tillverkare av väst. Treadstep gör väldigt bekväma säkerhetsvästar med dragkedja fram, jag har en och den är underbar
 
Både Hästbiten och Häst & Hund har ett helt okej utbud av västar, kan vara värt att kolla upp.
 
Jag håller med, Caldene är för mej det endå valet. Varför? Jo om man som jag är rätt bystig och inte har lust att klämma i den i ett skruvstäd, så var valet inte svårt. Mitt ex har dessutom inbyggda axelklaffar.. Enda problemet är att den tyvärr klämmer på ovansidan av nyckelbenet, där jag redan har muskler och nerver i kläm efter ett antal nackdiskbråck.
Inte så skönt.
Men det kan jag stå ut med för "klämmet" släpper när jag tar av mej den.
Men värken som blir när bysten kläms ihop släpper inte så lätt.
Dessutom får jag knappt plats att andas med bysten så ihopklämd.
 
Caldene låter intressant! :) Var kan jag hitta dom?

Var på Hästbiten i förra veckan och de västar de hade med blixtlås var inte av högsta skyddsklassen. :(
 
Jag har en marinblå från hööks, men jag vet inte om dom har kvar den. Beta klass 3
 
sadelkammaren vid drottningholmsvägen, mellan brommaplan och nockebybron. min kompis anna köpte en sån som du pratar om där förra veckan, hon avgudar den affären... dom e tydligen väldigt duktiga och snälla. köper bara in de märken som de tycker e bra också.

mvh camilla :)
 
min ropingme dragkedja eköpt på horselife i upplands väsby-infra city. den är dock superstel och man ser ut som nån stuntman eller liknande i dn...trycker ganska mycke åsså, mn skyddar otrolit bra tycker ja!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
872
Senast: Kristall10
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 383
Senast: JennyLz
·
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 425
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 998
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp