Bukefalos 28 år!

Säkert dum fråga...

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Ancor

Men hur "känns" det att man är gravid?

Förutom att mensen försvinner. Alltså känner man sånt på sig i ett tidigt skede eller är kroppen "likadan".

Hoppas ni förstår vad jag menar.... Säkrast är ju att ta ett gravtest men kan man liksom känna på sig tidigt innan man fått svart på vitt?

Har nämligen kännt mig lite konstig senaste tiden, äter ju visserligen p-piller. Jag mår nästan konstant illa, det "trycker" liksom i nedre delen av magen, ömma bröst... Kan ju kanske vara stress också, men detta känns konstigt.....

Hoppas ni inte tycker jag är helt blåst, men,men
 
Sv: Säkert dum fråga...

Det var väl ingen dum fråga? :)

Jättetidigt i graviditeten, innan jag testade mig (hade väldigt oregelbunden mens innan så jag väntade ett tag innan jag tyckte det var dags att göra ett test...) så kändes det precis som om mensen var på väg och aldrig kom. Molvärk, lite svullen, ömma bröst etc. Men jag kände mig även lite yr och ibland lite illamående. Men framför allt hade jag faktiskt en märklig känsla av att något var anorlunda i kroppen, såpass att jag började undrar om jag var gravid långt innan jag egentligen hade så mycket skäl att göra det med tanke på att min mens inte varit punktlig sen Luther dog ungefär.

Det beror nog på hur uppmärksam man är på signalerna. Det är ju jättemånga som inte känt av något särskilt alls.

Lycka till, hur du än önskar att det ska ligga till...
 
Sv: Säkert dum fråga...

Pricis så känns det men kunde inte sätta ord på det, det känns som om mensen har vart på väg i flera veckor men dyker aldrig upp. Ja en molande känsla helt enkelt. Men jag har ju ätit p-piller i 5 år regelbundet, kan man vara gravid ändå????

Har också känt mig yr stundtals och mkt illamånde senaste tiden.

Var djupt orad nu....
 
Sv: Säkert dum fråga...

Jo, man kan ju faktiskt bli gravid även om man äter p-piller. De är väl säkra till drygt 99 procent eller något sådant, vilket betyder att några få blir med barn ändå.

Gör ett gravtest på en gång så slipper du gå omkring och undra. Det troligaste är ju att du inte är gravid. Inköps enkelt på apoteket eller ibland till och med i mataffären.
 
Sv: Säkert dum fråga...

Kan man göra testet när som helst på dygnet? Måste man göra det på morgonen?

Tack för svaren!
 
Sv: Säkert dum fråga...

Man kan göra gravtest när som helst på dagen. Vet en gång som jag med halv-panik i blicken sprang in på jobb-toan o gjorde ett test. Det var dock negativt.

Jag har båda gångerna jag varit gravid vaknat mitt i natten o "bara vetat". Det liksom bara kom över mig, en konstig visshet. O det har varit väldigt tidigt.

Men sedan finns ju de fysiska tecknen som du beskriver också. Fast jag har faktiskt känt mig väldigt gravid vid olika tillfällen, men då har det bara varit falskt alarm. Om man oroar sig för något, så "framkallar" man till slut symtomen. Tror man att man har ont i magen så känner man ju till slut helt tydligt hur det molvärker.

Gör du en test, så slipper du bekymra dig längre! Lycka till, vad du nu än vill ha för svar....
 
Sv: Säkert dum fråga...

Mycket olika. Vissa känner inget. Själv fick jag balansrubbningar och kunde inte lyfta huvudet från kudden utan att tappa balansen... Det blev bättre framåt lunchtdi och var borta på kvällen.
 
Sv: Säkert dum fråga...

Jag kände som om det var nåt som hände i mig bara en "känsla" Men eftersom jag varit nogrann med p-piller så slog jag bort tanken, kände mig uppsvälld o fet.

Så jag köpte en sån där Nutrilettkur i 2 veckor. 10 dagen jag drack det där äckliga fick jag svåra kramper i magen o föll på knä varje gång det värkte, ok att mensvärkarna kan vara jobbiga men detta slog allt, men jag tänkte inte mer på det eftersom kramperna försvann lika fort.

På kvällen skulle jag kissa o upptäckte till min förvåning o fasa att jag hade missfall!

Blandade känslor o lättad på samma gång. Men innerst inne så visste jag ju...

Gynekologen sa att det är omöjligt att känna att man är gravid efter 1 1/2 mån .. snacka om trångsynt människa. :mad:

Gick ned 4 kg iallafall... antar att det blev missfall pga av den totala svält som kroppen utsätts för..

Men jag håller helt fast vid att jag kände det innan jag ens visste om det.

Lita på din intuition den är värdefull!
 
Sv: Säkert dum fråga...

Fast jag tror inte att du orsakade missfallet genom din bantningskur. De första två månaderna får fostret sin näring från gulkroppen och inte från dig eftersom moderkakan inte bildats ännu. Det är därför det oftast heller inte är någon fara om man druckit alkohol innan man visste att man var gravid etc.

Det är ju ändå omkring 30 procent av alla graviditeter som slutar i tidiga missfall, så det hade med största sannolikhet inte med din kost att göra.
 
Sv: Säkert dum fråga...

Jag trodde att jag hade magkatarr :angel:

Efter ett tag blev tuttarna ruskigt ömma och ännu senare
började jag kräkas, det höll i sig i flera veckor :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon här som har varit med om liknande eller har några tankar? Jag tror att jag börjar bli utbränd av "bara" vardagen. O_o Och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 718
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Jag har den senaste tiden haft en tryckande värk i mina framtänder i nedre käken, ospecifikt precis var. Det är som bäst på morgonen och...
Svar
9
· Visningar
2 085
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 908
Senast: Hyacinth
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 148
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp