Sälja dräktigt sto

Novelette

Trådstartare
Hej, jag undrar om det finns ngn marknad för dräktiga ston?
Ser ofta ston som säljs till avel, men om den redan är dräktig då?
 
Sv: Sälja dräktigt sto

Det är positivt att veta att stoet är fertilt, sen får man kanske som säljare vara beredd att ta tillbaka fölet om köparen inte gillar ens hingstval.
 
Sv: Sälja dräktigt sto

tror att det säkert också har å göra med vilken tid på året det är.
Är nog inte så rafflande stor marknad att köpa ett 'tomt' avelssto i september då man har en hel vinteruppstallning innan man ens kan börja betäcka, så då är det nog lättare att sälja en dräktig sådan istället.
 
Sv: Sälja dräktigt sto

Jaha du tror att folk kan vilja ha stoet bara alltså...
Hm...ja det kanske inte skulle vara aktuellt för mig eftersom det är Selene 21 år...troligtvis inget att avla vidare på alltså...
Håller på och funderar fram o tillbaka en massa.
Ska dräktighetskolla på fredag så hon kanske inte är dräktig och då är det inte mkt att fundera över.
Men jag måste tyvärr sälja en häst pga att jag snart ska föda och behöver lägga pengarna på annat :(
Det blir antingen Selene+föl eller min åring e. Careful...frågan är bara vilken...


Jag har funderat på det tidigare men sen släppt det...men nu är det mindre än 4 veckor kvar till bebis och jag vill ha bestämt mig...

SUCK för att inte vara miljonär!!
 
Sv: Sälja dräktigt sto

Jag köpte dräktigt sto med föl på köpet. Och ångrar mig inte :)

Dock var stoet 11 år så hon har många år kvar på både tävlingsbana och avelsboxen.

Hade hon varit 21 hade jag nog inte köpt :(
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
936
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 709
Senast: Skjøldur
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 922
Senast: Freazer
·
Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 358
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp