Sälja häst till Norge

S

solbacka1

Jag håller på att sälja min hingst f -03
Jag har fått svar från Norge och nu undrar jag vad som krävs och vad man ska tänka på.
 
det blir som att sälja en häst innom sverige.
men dom i norge som köper hästen måste betala ett tull pris för att föra in hästen till norge.
du skall även ha friskhets intyg av distrikt veterin'ären.
 
det blir som att sälja en häst innom sverige.
men dom i norge som köper hästen måste betala ett tull pris för att föra in hästen till norge.
du skall även ha friskhets intyg av distrikt veterin'ären.
 
Tänk på att friskintyget får vara max 2 dagar gammalt.

Jag tror att det finns information på Jordbruksverkets hemsida hur man går tillväga för att exportera hästen.
Jag kan tänka mig att du måste ta ut en id-kontrollant först eftersom din häst troligen inte har något hästpass, men jag vet inte säkert.
 
Jodå, han har sitt hästpass.
Id-kontrollerades i augusti.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Såg en annons på Hästnet på en häst till salu. Säljaren skrev att hon kommer att kräva anställningsbevis av köparen med motiveringen att...
2
Svar
25
· Visningar
2 758
Senast: co-SMAD4
·
Gnägg Tycker det känns som att priserna droppar och många ligger ute på annons läääänge, stämmer min iakttagelse? Framför allt många unga...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 129
Senast: SiZo
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
409
Senast: Fideli
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en lite konstig fråga. Jag har letat häst ett tag och det har gått ganska dåligt. Men det var en häst som jag hade ögonen...
Svar
2
· Visningar
1 066
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp