Säljaren vill köpa tillbaks katten

Sv: Säljaren vill köpa tillbaks katten

Hon som sålt katten är gammal och ensam. Säger att hon saknar katten mycket. Anledningen till att hon sålde var att hon skulle ligga mycket på sjukhus framöver och att katten då skulle vara mycket ensam. Nu är hon lessen och kan inte sova på nätterna.


Efter att ha läst detta tycker jag definitivt att du ska behålla katten. Det är ju knappast en bra miljö för katten ifall ägaren blir inlagd på sjukhus i perioder. Det insåg ju hon också eftersom hon sålde katten.
 
Sv: Säljaren vill köpa tillbaks katten

Det lät ju som en bra idé. Men frågan är ju hur hon ska klara varje separation då. Jag känner jag ju henne inte. Tänk om hon rymmer med min katt :crazy: Skämt åt sido. Jag tänker prata med tanten och föreslå att vi avvaktar lite, någon vecka eller två. "Tiden läker alla sår." Känner hon fortfarande att hon inte till något pris kan vara utan katten så överväger jag nog att sälja tillbaks den.
 
Sv: Säljaren vill köpa tillbaks katten

Bor ni långt ifrån varandra? Om det skulle vara så att du återlämnar katten, måste du sälja tillbaka den, kan ni inte komma överens om att du står kvar som ägare på katten och om något händer damen i fråga har du rätt att hämta katten?
 
Sv: Säljaren vill köpa tillbaks katten

Det lät ju som en bra idé. Men frågan är ju hur hon ska klara varje separation då. Jag känner jag ju henne inte. Tänk om hon rymmer med min katt :crazy: Skämt åt sido. Jag tänker prata med tanten och föreslå att vi avvaktar lite, någon vecka eller två. "Tiden läker alla sår." Känner hon fortfarande att hon inte till något pris kan vara utan katten så överväger jag nog att sälja tillbaks den.

Håller med. Att dutta fram och tillbaka med katten mellan två "ägare" låter som bäddat för konflikter.

Har jag sålt mitt djur och ångrat mig så svider det nog bara ännu mer om jag får "lov" att "passa" den ibland.
 
Sv: Säljaren vill köpa tillbaks katten

Jag hade lämnat tillbaks katten.

Vem har mest att förlora på det tycker du?

Jag anser att det är gammeltanten som är gammal och som förmoligen älskar sin katt och har levt med den en längre tid.

Dom har förmodligen väldigt starka band till varann.

Verkar som hon nu är ängslig för att hon förhastat sitt beslut. Kanske är hon påtryckt av anhöriga om detta beslutet och har inte riktigt kännt efter vad hon själv vill.

Det är en gammal ängslig ensam människa så jag hade absolut lämnat tillbaks katten.

Med tanke på hur kort tid du har haft katten så känns det inte som att du hunnit utveckla lika mycket känslor för den som du omöjligt kan ha gjort på denna korta tid.

Sen är de klart att man kan störa sig , men ibland får man känna av läget och göra undantag.

Uppenbarligen så behöver denna gamla dam katten mer än dig.

Djur är bra för sjuka människor och de hjälper dom att hålla livsgnistan vid liv.
 
Sv: Säljaren vill köpa tillbaks katten

Pratade med tanten i förrgår. Hon tycker nu att det känns bättre och vill inte längre köpa tillbaks katten. Hon saknar den givetvis men känner ändå att det bli bra såhär.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 666
Senast: cirkus
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
305
Senast: Jeps
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 378
Senast: animalasia
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
959
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp